pristips?

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Jag klurar på att byta bort mina nya SMX plus boot och xr1000 diabolic hjälm mot likvärdiga crosshjäl+stövel...vad tror ni man kan få för dem.
Nya bara körda 1mil....
Kan man få 2400kr för stöveln?
och 3400kr för hjälmen?

Mingves skrev:
Jag klurar på att byta bort mina nya SMX plus boot och xr1000 diabolic hjälm mot likvärdiga crosshjäl+stövel...vad tror ni man kan få för dem.
Nya bara körda 1mil....
Kan man få 2400kr för stöveln?
och 3400kr för hjälmen?

Tror jag säkert!! Bara att försöka!! :D

McB skrev:
Får jag fråga varför? :)
Självklart får du fråga.
Jag ger upp snart, jag vill ju inte göra samma miss som förra året då jag köpte en hoj som var helt fel .....den storyn känner noga alla redan till...så spar på pikarna...
Jag har nu jagat en badhoj i 1,5 månad och det har varit helt resultatlöst:(
Allt från hojar med fel till hojar med en halvförsäkring på 2000kr/mån(lite för mycket)
Så nu klurar jag på en KTM 660/625 att köra till stranden med. Nackdelen e ju att det blir svårt att åka till tylesand/lysekil för att bada...man orkar nog bara till saltholmen:) Sedan funkar väl en racehjälm + stövlar sådär med en SM....skinnet kan man ju ha kvar:)
Eller ser det ok ut med raceställ till en SM?
Och ja, priset är nog i överkant.

//M

Mingves skrev:
Självklart får du fråga.
Jag ger upp snart, jag vill ju inte göra samma miss som förra året då jag köpte en hoj som var helt fel .....den storyn känner noga alla redan till...så spar på pikarna...
Allt från hojar med fel till hojar med en halvförsäkring på 2000kr/mån(lite för mycket)
Så nu klurar jag på en KTM 660/625 att köra till stranden med. Nackdelen e ju att det blir svårt att åka till tylesand/lysekil för att bada...man orkar nog bara till saltholmen:) Sedan funkar väl en racehjälm + stövlar sådär med en SM....skinnet kan man ju ha kvar:)

//M

Förstår dig, givetvis vill man inte göra ett felköp när det rör sig om så mycket pengar.

Gillade du inte ZX7:an? Pruta lite vetja. ;)

McB skrev:
Förstår dig, givetvis vill man inte göra ett felköp när det rör sig om så mycket pengar.

Gillade du inte ZX7:an? Pruta lite vetja. ;)
Jorå, ZX7Ren var en superhoj. Men den hade lite för mycket som var tvunget att fixas till. Annars hade jag slagit till direkt.
Om jag kunde hitta en felfri svensksåld ZX7R för kring 45kkr som är felfri och fin så skulle jag slå till direkt!

//M

Mingves skrev:
Självklart får du fråga.

//M

Måste det vara så extrema hojar då, kan du inte prova att köpa en beggad Honda hornet 600 för en liten summa? Kostar inget i värdeminskning, typ, och lite i försäkring med Hondas/Ifs variant.. Man sover gott om natten med en sådan hoj, bortsett från stöldrisken förstås.

Mingves skrev:
Självklart får du fråga.

//M

du kan gott ha kvar allt ...känner du mycket för SM så kan du alltid byta eller köpa mer efteråt...
skinnställ o vanlig hjälm e perfekt...
crossdojor kan va bra o ha men ingen nödvändighet om du har ett par rejäla o fina dyrgripar från sportsidan :tummenupp

ozeo skrev:
Måste det vara så extrema hojar då, kan du inte prova att köpa en beggad Honda hornet 600 för en liten summa? Kostar inget i värdeminskning, typ, och lite i försäkring med Hondas/Ifs variant.. Man sover gott om natten med en sådan hoj, bortsett från stöldrisken förstås.

Jag hade en Speed 4 förra våren, och den passa mig inte alls. Kul hoj men inte min typ av hoj. Den är ju ungefär som hornet och det blåste friskt när man körde långt och fort.(660n blåser det säkert ännu mer om...men den kör man knappast på motorvägen...)

sweborn skrev:
du kan gott ha kvar allt ...känner du mycket för SM så kan du alltid byta eller köpa mer efteråt...
skinnställ o vanlig hjälm e perfekt...
crossdojor kan va bra o ha men ingen nödvändighet om du har ett par rejäla o fina dyrgripar från sportsidan

Låter smart! Jag har ju grymma grejor så de e ju snygga:) Skit samma, posera e inte allt:näsblod

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt