Prisskillnader för ny mc inom EU

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Hur kan det skilja så mycket mellan länder inom EU?

Exempel i SEK:

VFR 800

SV modellår 2009 ca 127 900:-
http://www.hondamc.se/homc/templates/Model____11426.aspx

DK modellår 2010 ca 264 700:-
http://www.honda-mc.dk/Default.aspx?ID=12

UK modellår ???? ca 103 010:-
http://ww1.honda.co.uk/motorcycles/...ePath=/jsp/msgSPORTSTOURERSHome.jsp#focusHere

Was? :va Siffror enligt Hondas hemsida i respektive land. Danskarna borde ju importera våldsamt om de inte har några dyra och knepiga skatteregler.

Last edited:
Danskarna har knepiga skatteregler, där av det höga priser. Om jag inte minns fel har UK 17% moms så där har du en del av förklaringen.

Går väl inte att importera hursomhelst heller. Det kommer väl en massa tull och grejjer på om man tex bor i dk och importerar. Samma sak med bilar där. Svindyrt.

skillnaden på vfr kan förklaras med att -10 är en ny modell med listpris i sverige på ca 179 000:-

Hmm, kan åf neka nygaranti/fabríksgaranti bara för att den är importerad inom EU? Förstår att utökade garantier som möjligtvis är marknadsanpassade inte ingår.

garantin är väl europagaranti men det finns säkert nåt sätt dom kommer undan på :huvet

Låter väl föga troligt att den skulle vara lika dyr som 1200?

vet inte varför dom har en bild på en 800 i danmark den slutade ju tillverkas 2009 och blev ersatt av 1200 2010 och framåt är ju bara 1200 modellen om det inte skiljer mellan länders registreringar att dom reggar in dom som-10 modell fast det är en -09? har inget svar på det dock ...

vet inte varför dom har en bild på en 800 i danmark den slutade ju tillverkas 2009 och blev ersatt av 1200 2010 och framåt är ju bara 1200 modellen om det inte skiljer mellan länders registreringar att dom reggar in dom som-10 modell fast det är en -09? har inget svar på det dock ...

Ok men 1200 i Danmark har ett ca pris på 365 500:- så det känns ju som att de menar 800 där det står 800 och 1200 där det står 1200.

EDIT:

Nä, UK använder inte modellår alls =)

Last edited:
Ok men 1200 i Danmark har ett ca pris på 365 500:- så det känns ju som att de menar 800 där det står 800 och 1200 där det står 1200.

EDIT:

Nä, UK använder inte modellår alls =)

ouchh 365 000:- ja där ser man ja jag ska inte handla där iallafall man fattar ju inte vad dom säger :D

Jag skall sälja min beggade MC i Danmark. Helt klart.
Då får jag ut dubbelt så mycket som jag gav.

Jag kommer bli rik! :banana

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!