Prissätting på motorer?.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Jag håller på att leta en ny snurra till min gamla gixxer streetfighter då jag inte tror det blir så mycket dyrare än att fixa den rasade -89 gsx1100r motor som satt i?. Jag har kollat runt och spinningwheel har mage att begära 16500:- för en -89 som gått 2500mil. Jag har tidigar köpt en -96 zx7r(1500mil) och en -98 zx9r(1000mil) motor på hojbiten för vilka jag betalade 15 resp 17 tusen. Hur kan dom prissätta en stenåldersklump så högt när man kan få en nästan ny snurra som gått hälften för samma pengar?. Så om någon känner nån som sitter på en oljekyld 1100r alt Bandit 1200 motor som är till salu så var snälla och skicka mig ett pm.
Man köper ju inte en snurra för 16500 till en hoj som max e värd 25000 tusen!. :(

Normalt brukar privatpersoner vilja ha mellan 10k till 14k för en originalmotor beroende på skick.

Vad är det som har rasat och hur mycket andra skador är det? Dvs, har du nån uppfattning om vad det är som behöver bytas i din motor?

Jag fick betala 21 papp för en 00:ans motor som gått 1100 mil. :(

andersbrink skrev:
Normalt brukar privatpersoner vilja ha mellan 10k till 14k för en originalmotor beroende på skick.

Vad är det som har rasat och hur mycket andra skador är det? Dvs, har du nån uppfattning om vad det är som behöver bytas i din motor?

Veven behöher slipas, så jag räknade på slipning+lager+packningar 5-6000kr?. Plus att jag såg att motorns föregående ägare struntat i att en bit av 2ans cylinderfoder saknas i nederkant (hittade inga skador på kolven och det rör sig om en liten skärva). Jag hittade en preppad 1216 snurra på blocker för 25000:- men dels tycker jag att det är lite för dyr snurra att stoppa i en streetfighter och sen så ger ju 13:5-1 i komp inte mycket utrymme för att använda min lustgas. Så jag tänkte att jag kunde hitta en fräsch motor för lite över 10000:- och bespara mig en massa jobb?.
Henrik Roos sålde föresten en fin 1186 motor god för ca:150kusar för 15000:- förra vintern och det tycker jag är ett rimligt pris!.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back