Prispengar i SM/SO?

Guru-Anders skrev:
Vad jag vet är det frivilligt att satsa pengar för till prispengar i SO. Det innebär att det inte påverkar startavgifterna vad jag förstår.
Rookie #59
Precis... :mattias
Det påverkar inte startavgiften och de som anser sig inte ha ngn chans att komma på en placering som ger några pengar kan avstå från att betala.
I SO betalat man 1500 för att ta del av prispengar under säsongen. Då är det uppdelat så man får en slant ända ner till 10:e plats! Inte mycke pengar, men ganska kul!

Det är mycket enkelt, är nån intresserad av att ge förarna prispengar så kommer de också att göra det. Försök sälj in sporten till något företag så kommer säkert prispengarna. Ännu enklare är nog att försöka få dem att bara sponsra just dig.

Idén med prispengar från anmälningsavgifter låter mer som Bosses pokerklubb än ett seriöst förslag.

Menar du att du inte kör ditt snabbaste om det inte finns prispengar? Konstig inställning......
Förarfinansierade prispotter är helt meningslösa. Motivera varför de som har sämst ekonomi(de längst bak på gridden) ska sponsra de 3 snabbaste?

Varför är de längst bak de med sämst ekonomi? :3freak

Klart jag kör så hårt det går utan att ta risker.

Ja det här har ju kostat "Pappa" några kronor under årens lopp :D
I Spanska öppna räckte det med en 20:e plats för att vinna tillbaka anmälningsavgiften på 270Eur till Teamet :tummenupp
Prish.jpg

Anders G skrev:
Ja det här har ju kostat "Pappa" några kronor under årens lopp :D
I Spanska öppna räckte det med en 20:e plats för att vinna tillbaka anmälningsavgiften på 270Eur till Teamet :tummenupp

Se där! Det är så det ska vara!

Får väl ställa upp o köra i Spanien istället då! Anders, har du plats åt mig nästa år? :)

Back