Prispengar från Honda

Det är lite fel, du kan inte få ut pengarna om du har spons direkt från Honda Svenska AB, men om du är sponsrad av en återförsäljare spelar ingen roll, det är ju alla förare mer eller mindre.

Claessons har via Honda kunnat lämna ett ytterligare bättre pris än vad han själv som säljare kan ge. Han får alltså mina hojarna billigare än normalt, dvs jag är indirekt sponsrad av Honda Sverige!

Claessons har via Honda kunnat lämna ett ytterligare bättre pris än vad han själv som säljare kan ge. Han får alltså mina hojarna billigare än normalt, dvs jag är indirekt sponsrad av Honda Sverige!

Skulle inte tro att det påverkar saken. Du är inte sponsrad direkt från Honda MC Svenska AB och det är det som gäller.
Har du sökt ett Red card?

2820317 Det är lite fel, du kan inte få ut pengarna om du har spons direkt från Honda Svenska AB, men om du är sponsrad av en återförsäljare spelar ingen roll, det är ju alla förare mer eller mindre.
Då är det ju betydligt bättre, men de får ta med lite fler klasser tycker jag. HRC är ju också en del av Honda. :7peta
Hoppas de andra hakar på nu.

Varför vänta på de andra? Köp en Honda så är det löst!

Varför vänta på de andra? Köp en Honda så är det löst!

Spelar ingen roll det är idiotiskt att pengarna kommer på Red cardet och inte på en check jag som va ganska dum för några år sen och idag får ta mitt kast och har betalnings anmärkningar kommer aldrig kunna plocka ut några pengar efter som jag inte kan få ett Red card som är ett kredit kort..

men kommer kännas surt i sommar om man skulle komma så pass bra så att man kan plocka ut några hundra men inte får

Betalningsanmärkningar försvinner iofs efter tre år som privatperson, men du kanske har betalningsföreläggande där de tar pengar som du får in?

Betalningsanmärkningar försvinner iofs efter tre år som privatperson, men du kanske har betalningsföreläggande där de tar pengar som du får in?

Nej det har jag inte men har provat sökt ett kort och fick nej..

Sen får man inte sånna kort om man inte har ett fast jobb heller men nu ska vi inte prata mitt liv i den här tråden

tycker iaf det ska va som i SO där man får en ren utbetalning

men bra för dom som kan få det :tummenupp :tummenupp

Last edited:
Skulle inte tro att det påverkar saken. Du är inte sponsrad direkt från Honda MC Svenska AB och det är det som gäller.
Har du sökt ett Red card?

Det står ju klart och tydligt att det inte gäller om man är sponsrad av Honda via en återförsäljare. Vad är det du (eller jag) inte förstår??

Sen får man inte sånna kort om man inte har ett fast jobb heller men nu ska vi inte prata mitt liv i den här tråden

tycker iaf det är korkat ska va som i SO där man får en ren utbetalning

Om du klampar in på Mc center i GBG och förklarar läget så kan dom nog ordna med Honda Sverige så att du får hämta ut dina stålar i delar hos mc center i GBG borde inte vara omöjligt...

Det står ju klart och tydligt att det inte gäller om man är sponsrad av Honda via en återförsäljare. Vad är det du (eller jag) inte förstår??

Det står fel. Simple as that.

tycker iaf det ska va som i SO där man får en ren utbetalning

men bra för dom som kan få det :tummenupp :tummenupp

Om någon vill betala ut pengar frivilligt är det kanske inte så kontigt att det ställs simpla krav?
Om Honda ger dig denna möjligheten så vill de ha något tillbaka (I detta fallet att du köper en svensk såld Honda och att du tecknar Red card) I ditt fall är det ju lite svårare men säkert inte omöjligt. Det går inte att få någon att gå i god för dig eller liknande?

Last edited:
Det står fel. Simple as that.

Om någon vill betala ut pengar frivilligt är det kanske inte så kontigt att det ställs simpla krav?
Om Honda ger dig denna möjligheten så vill de ha något tillbaka (I detta fallet att du köper en svensk såld Honda och att du tecknar Red card) I ditt fall är det ju lite svårare men säkert inte omöjligt. Det går inte att få någon att gå i god för dig eller liknande?

jag får prata med Honda center och se vad dom kan göra för mej kort är uteslutet iaf honda är svensksåld..ska än ner och ta ett snack med dem om rabetter för i år

Jaha?! Vad ska det stå då??:va

Typ så här:
"Honda Rider’s Club of Sweden betalar ut tävlingspremier till förare som placerar sig bra (topp åtta) i ett antal
av de nationella tävlingarnainom cross, enduro och roadracing. Förutsättningarna för att kunna erhålla en premie
är att man är medlem i HRCS, kör en Honda som är såld av en auktoriserad Honda återförsäljare och att man
inte är sponsrad av Honda direkt.

För att kunna inkassera premierna måste du skicka in ett ifyllt tävlingsformulär, senast 45 dagar efter tävlings-
dagen. Formuläret finns som pdf på HRCS hemsida. Du (eller din målsman) måste vara innehavare av ett
Honda Redcard. Honda Redcard kan tecknas kostnadfritt hos närmaste Honda återförsäljare. Premierna
kommer sedan att sättas in på ditt Honda Redcard.

Vilka tävlingar som omfattas av Honda Rider’s Payback redovisas i de två pdf:er som finns på HRCS Hemsida
under menyn information. Listan kan komma att revideras.

Lycka till!
Mvh HRCS "Staff"

Jag tog bort meningen med bla bla Återförsäljare bla bla...

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025