Prispengar från Honda

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
"Honda Rider’s Club of Sweden betalar ut tävlingspremier till förare som placerar sig bra (topp åtta) i ett antal
av de nationella tävlingarnainom cross, enduro och roadracing. Förutsättningarna för att kunna erhålla en premie
är att man är medlem i HRCS, kör en Honda som är såld av en auktoriserad Honda återförsäljare och att man
inte är sponsrad av Honda, direkt eller via återförsäljare.

För att kunna inkassera premierna måste du skicka in ett ifyllt tävlingsformulär, senast 45 dagar efter tävlings-
dagen. Formuläret finns som pdf på HRCS hemsida. Du (eller din målsman) måste vara innehavare av ett
Honda Redcard. Honda Redcard kan tecknas kostnadfritt hos närmaste Honda återförsäljare. Premierna
kommer sedan att sättas in på ditt Honda Redcard.

Vilka tävlingar som omfattas av Honda Rider’s Payback redovisas i de två pdf:er som finns på HRCS Hemsida
under menyn information. Listan kan komma att revideras.

Lycka till!
Mvh HRCS Staff"

I STCC och STK600 så ger en vinst 5000kr och i Rookie ger den 2000kr.

Kan ju vara kul att veta för de som kör Honda!

Sedär ja, då har du en ordentlig anledning att ta i lite i år då :=)

Är ju faktiskt rätt bra prispengar för att vara här hemma i sverige :tummenupp

"Förutsättningarna för att kunna erhålla en premie.....och att man inte är sponsrad av Honda, direkt eller via återförsäljare.

:( :huvet

Måste det inte vara honda som sponsrar genom en ÅF för att ovan ska gälla?
Det borde inte gälla om en enskild handlare sponsrar en förare, även om han nu råkar kränga Honda, vilket rätt många gör.

Måste det inte vara honda som sponsrar genom en ÅF för att ovan ska gälla?
Det borde inte gälla om en enskild handlare sponsrar en förare, även om han nu råkar kränga Honda, vilket rätt många gör.

Det är bla Honda som sponsrar mig via Claessons...

Honda visar vägen:tummenupp :Bugar
Äntligen blir det lite mer "PRO" i det här landet:yoparty

Nu fattas det bara att andra aktörer på marknaden hänger med tex däckimportörer, tillbehörsimportörer, oljeleverantörer etc så kan det här bli riktigt bra!

Om man ska ha handlat en Honda av en återförsäljare i Sverige utan att ha fått nån sponsordeal för att få lov att få del av pengarna så försvinner,, typ alla i PRO-SBK och STK600. Sen i Rookie kan jag inte heller tänka mig att så värst många har handlat sina racehojar hos en Hondaåterförsäljare? Så detta är nog ett smart sätt att kunna lova ut 267.600:- utan att behöva betala ut så många av dem.

Om man ska ha handlat en Honda av en återförsäljare i Sverige utan att ha fått nån sponsordeal för att få lov att få del av pengarna så försvinner,, typ alla i PRO-SBK och STK600. Sen i Rookie kan jag inte heller tänka mig att så värst många har handlat sina racehojar hos en Hondaåterförsäljare? Så detta är nog ett smart sätt att kunna lova ut 267.600:- utan att behöva betala ut så många av dem.

Exakt. Hur många köper en flång ny gathjoj till fullpris av en återförsäljare, skruvar bort nummerplåten och kör en RR-tävling. De som gathojar som går i RR-tävlingar är oftast et par år gamla och körs inte av toppgubbarna och har dessutom oftast ett materiellt uderläge. Den här prispotten känns mest som ett markandsföringsjippo.

kul men synd att man inte kan ha nytta av det efter som jag inte kan få ett Redcard

Annars räknas knappast mitt så kallade spons från Honda center så jag hade ju kvalat in.

Synd bara att du inte kan komma topp8:a.:D :pannkyss :D

synd att du inte kan få ett öre.....

ska bli ett nöje att köra om dej i år med min Standard cykel mot din vrål timmade SS r6:a med 130 hk på bakhjulet

jag är ännu ung :pannkyss samt ligger år efter dej i träning och nosar dej redan i bakhjulet hur känns det :D:D

synd att du inte kan få ett öre.....

ska bli ett nöje att köra om dej i år med min Standard cykel mot din vrål timmade SS r6:a med 130 hk på bakhjulet

jag är ännu ung :pannkyss samt ligger år efter dej i träning och nosar dej redan i bakhjulet hur känns det :D:D

Du har aldrig och kommer aldrig nosa mig i bakhjulet:fakta

Märkligt att man enligt listan får prispengar i Rookie1000 och Rookie600, men inte i Nordic Superbike eller Superbike Challange.... :va

Känns väl som en större prestation att placera sig bättre i nån av dom klasserna....

(Inte för att jag kör Hynda, eller ens har skuggan av en chans att placera mig topp-5 eller topp-10, men ändå.....)

Edit: Vill ABSOLUT INTE förringa systemet med prispengarna på nåt sätt om det nu uppfattades så. Kanske lät lite negativ...

Detta är ett STOOORT steg i rätt riktning, och det är sjuuukt bra!!!! :tummenupp

Visst är detta en jättebra grej av HRCS/Honda, men det har ju lite för många parametrar som skall stämma för att man skall få några prispengar.

Hoppas att övriga hakar på och att de inte har lika många krav för att få ta del av pengarna.

Tog de bort att sponsrade förare inte kan få pengar så blir det ju en annan femma. Nu är det lite av ett luftslott, även om det är ett gott initiativ att bygga ett slott.

Jag har sökt någon ansvarig hos Suzuki för att höra om de funderar på att införa något liknande. Det var ett par månader sedan och ännu inget svar :(

"Förutsättningarna för att kunna erhålla en premie.....och att man inte är sponsrad av Honda, direkt eller via återförsäljare.

:( :huvet

Det är lite fel, du kan inte få ut pengarna om du har spons direkt från Honda Svenska AB, men om du är sponsrad av en återförsäljare spelar ingen roll, det är ju alla förare mer eller mindre.

Tog de bort att sponsrade förare inte kan få pengar så blir det ju en annan femma. Nu är det lite av ett luftslott, även om det är ett gott initiativ att bygga ett slott.

Som sagt det stämmer inte helt..

Visst är detta en jättebra grej av HRCS/Honda, men det har ju lite för många parametrar som skall stämma för att man skall få några prispengar.

Hoppas att övriga hakar på och att de inte har lika många krav för att få ta del av pengarna.

En parameter.. Att du inte har direkt spons från Honda, ett Red card kan ju de flesta skaffa.

Last edited:
Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...