Prisjakt hos f-bolagen

Och det är ingen tjejförsäkring. Det är en försäkring på din tjej där sambon även får köra fordonet.

Anade det, man kan väl kolla upp om det blir billigare på henne i alla fall. Att man kan försäkra utan att ha kort vet jag (hade hoj när jag övningskörde) men man får väl kolla upp riktigt noga att ett sådant arrangemang verkligen är tillåten. Jag vill ha skriftligt från bolaget att det är OK att hon inte har kort och jag kör hojen, litar inte på deras telefonförsäljare.

Freppa skrev:
Och det är ingen tjejförsäkring. Det är en försäkring på din tjej där sambon även får köra fordonet.

Jag vill ha skriftligt från bolaget att det är OK att hon inte har kort och jag kör hojen skrev:
Det gör du helt rätt i. Finns massor av säljare som gärna uppger osanna villkor
för att höja sin egen provision helt enkelt.

/Fd, Säljare på Trygghansa

Tja!

Det här lät intressant så jag kollade, jag är 26 haft Mckort i tre år, sambon är 24 och saknar mckörkort, Ringde trygghansa och hon sa att det var ett gränsfall om det var ok att göra så, hur faan kan det vara ett gränsfall :va Ja eller nej är ju svaret man vill ha. För mig skulle det kosta 35K och för henne 38K!! En CBR600F -00 var objektet...

Foppa, vilket försäkringsbolag använder du??

MVH
Chrille

Bara för att klargöra lite:

En skenförsäkring är alltid en skenförsäkring. Dvs att om du har köpt en motorcykel och skriver den på någon annan är det en skenförsäkring oavsett om det är din sambo, din pappa/mamma eller din katt... ;-)

Ingen kan dock neka din sambo att köpa en motorcykel och försäkra den oavsett om hon har körtkort eller inte. Om du sedan får låna den får man läsa sig till i villkoren i försäkringen. Trafikförsäkringen kan dock inte f-bolagen villkora bort. Det betyder alltså att om din sambo köper en hoj som hon helförsäkrar via en tjejförsäkring så har den hojen bara trafikförsäkring de gånger du lånar den.

/ Johan
SMC, FÖK

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla