Prisfråga vid försäljning.

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Ingen
Min hoj börjar bli klar så smått och det enda som saknas nu är lite trevlig lackering. Sen när den är klar kommer inga skrapmärken eller grejer vara kvar. Dock en liten liten buckla i ramen. Vilket är lätt åtgärdat med lite snygga kolfiber detaljer.

Vad kan man få sålt en sån hoj för sen? "Fullpris" eller mycket lägre då den faktiskt är ganska rejält kraschad men fixad? Allt funkar tiptopp och inga problem på motordelar och dyl. Det som pajades var styrkronan (ny nu), ena framgaffeln (ny nu), kylaren (ny nu) och plastdetaljer (hela fronten) med kåpor (alla kåpor :rolleyes: ). Men som sagt allt skall fixas eller har fixats innan försäljning.

Backblade skrev:
2528790 Min hoj börjar bli klar så smått och det enda som saknas nu är lite trevlig lackering. Sen när den är klar kommer inga skrapmärken eller grejer vara kvar. Dock en liten liten buckla i ramen. Vilket är lätt åtgärdat med lite snygga kolfiber detaljer.

Vad kan man få sålt en sån hoj för sen? "Fullpris" eller mycket lägre då den faktiskt är ganska rejält kraschad men fixad? Allt funkar tiptopp och inga problem på motordelar och dyl. Det som pajades var styrkronan (ny nu), ena framgaffeln (ny nu), kylaren (ny nu) och plastdetaljer (hela fronten) med kåpor (alla kåpor :rolleyes: ). Men som sagt allt skall fixas eller har fixats innan försäljning.

hade inte köpt en ram med buckla annat än billigt billigt :fakta

Beror väldigt mycket på var bucklan sitter.

Är den godtjänd och lagad av autoriserad verkstad och FB har släppt igenom den ,så är det inget att prata om.

Du kan ändock med största säkerhet inte få fullpris (jmfr original) om den inte är omlackad till original. Likaså med buckla i ramen.

Tyvärr.

Som sagts tidigare avgör mycket exakt var bucklan i ramen är, och hurtillvida den påverkar något.
Sen är det tyvärr så att många är mindre sugna på att köpa klotade hojjar, speciellt när hojjen varit i kull riktigt ordentligt (vilket verkar vara fallet för dig).
Jag tippar på att du antagligen får gå ner en hel del i pris, iaf om du vill få den såld med hyffsad säkerhet. Jag baserar min teori på att jag själv sålde en klotad och fixad hoj för bara några månader sedan. Det är iof möjligt att du kan få sålt den för full pris om du är beredd att vänta tillräckligt länge på rätt köpare.

Lycka till!

Jag hade inte haft nått emot att köpa en vurpad hoj. När man skrotat rejshojen ett par gånger och riktat med spett så är man inte så orolig längre ;=

min r1 från 98 har ungefär samma historia dock ingen buckla i ramen.

Men 39 900 får jag inte för den. Mycket lågt intresse. Ska sätta ut den på blocket nu och se om man får napp......

Tycker att jag borde få runt 38-39 i alla fall den fungerar ju och ser fin ut.

Vem bryr sig om servicbok när en beg motor som gått 2-3000 mil kostar ca 4000 kr?

Lycka till MVH Oskar

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...