Priserna i tyskland på hoj!

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
Jag tycker det verkar vara en mindre prisskillnad nu än vad det var förut. Jag kan ju minnas fel men det ser knappt ut att löna sig nu ju. Någon som har gjort ett kap nyligen? Jag bor i lund och hänger på en kille med skåpbil som själv köper flera hojar! Resan borde bli skapligt billig

Inte som i slutet på 90talet direkt men visst går det att göra klipp. Skillnaden tycker jag är ju att det finns massor av hojar att välja mellan. Vill man hitta en lätt krockad hoj är det betydligt lättare att hitta en i Tyskland jämnfört med Sverige.

Jo bara det att det är en fekad annons!! De e så de lurar pengarna av folk.

Bara att titta på anonnsen. Sen när har en R1-03, 269 hk??? :kocko

Inget telefonnr. Om man e angelägen att sälja en hoj o ärlig lämnar man väl ut ett nr??

Jo, lägg du handpenning på denna, NOT!!!!

maxximus skrev:
Jo bara det att det är en fekad annons!! De e så de lurar pengarna av folk.

Bara att titta på anonnsen. Sen när har en R1-03, 269 hk??? :kocko

Inget telefonnr. Om man e angelägen att sälja en hoj o ärlig lämnar man väl ut ett nr??

Jo, lägg du handpenning på denna, NOT!!!!

klart den e fejkad..å fattar inte hur folk kan gå på detta? men men finns säkert sånna som inte har någe koll på sånt å sätter in stålar på nåt konto

Ok, är det priserna i tyskland som har ökat eller sverigepriserna som sänkts?

Jag skulle vilja ha en 600'a 03 < 7000 euro. Känns som det nästan går att få i sverige!

EDIT: Tvärtom med priserna :kocko

Last edited:
Priserna i Tyskland har ökat överlag, det är ingen inbillning. Jag snackade med några som plockar in hojar innan jag bytte i augusti, och de sade samma sak. Vårpriserna sjönk tydligen aldrig, utan det låg kvar på samma nivå och fenomenet kommer troligen att upprepas.
Priserna håller helt enkelt på att jämnas ut lite, även om utbudet där är mycket större än här.

SFB skrev:

Jag skulle vilja ha en 600'a 03 < 7000 euro. Känns som det nästan går att få i sverige!

Tittade in på Oves motor i Olofström igår. Kawa 636-03, ~850mil 65´.
De hade flera i mitt tycke väldigt "billiga" hojar, verkade köra nån form av vinterrea.

//Peter

SFB skrev:
Jag tycker det verkar vara en mindre prisskillnad nu än vad det var förut. Jag kan ju minnas fel men det ser knappt ut att löna sig nu ju. Någon som har gjort ett kap nyligen? Jag bor i lund och hänger på en kille med skåpbil som själv köper flera hojar! Resan borde bli skapligt billig

Jag inbillar mig att jag gjorde ett klipp på min Ducati 900 SSie, en -01 som rullat 700 mil, nya däck, toppskick och med PC3 under sadeln. Hade lätt fått ge 15000 mer i Sverige och då är det pris efter hemtagning jag pratar om. :)

Låter fortfarande lite lockande att ta sig till tyskland, fast hittar jag svenska hojar strax över 60lök så är det i min mening inte värt besväret! 60+ kan jag leva med!

Det lär ju vara samma skrot i tyskland som i sverige antar jag! Priserna är det väl som väger tyngst i frågan om man ska importera eller inte!!

SFB skrev:
Låter fortfarande lite lockande att ta sig till tyskland, fast hittar jag svenska hojar strax över 60lök så är det i min mening inte värt besväret! 60+ kan jag leva med!

Det lär ju vara samma skrot i tyskland som i sverige antar jag! Priserna är det väl som väger tyngst i frågan om man ska importera eller inte!!

Tjänar man inte mer än 10-15 tusen på att importera skulle jag låta bli. Det är ju trots allt lite besvärligare. Inga garantier gäller osv. Några tusingar mindre värd när man ska sälja. Vissa vägrar ju att köpa en importerad hoj så din hoj kan ju bli mer svårsåld osv.

Sen är det svettigt att gå runt med en massa kontanter och sen att lasta in en totalt oförsäkrad hoj i bilen och åka hem.

[- sNaIjK -] skrev:
Tullen är inte billig direkt. Hur mycket har jag dock inga siffror på. Men att få hit hojen är inga problem.
Sen ska det väl på moms också, eller gäller det bara nya produkter?

Läste precis detta:

Motorcycle Prices Set to Rise
Because of rising costs and an unfavorable exchange rate for the dollar, new-bike prices are likely to climb when 2005 motorcycle models are announced starting in June, and some manufacturers may be forced to raise prices before then. By Art Friedman.

Expect to pay at least a few hundred dollars more for the 2005 version of that cruiser you have been eyeing.

Prices of new motorcycles appear likely to climb for the 2005 model year, and one manufacturer, faced with steep cost increases, have recently boosted their prices on 2004 models.

Motorcycle manufacturers are seeing sharply increased costs for steel, transportation, energy, and other commodities, which they are likely to be forced to pass along on their 2005 models. In addition, the devalued dollar means that it isn't worth as much overseas, so the price to produce a motorcycle, in dollars, has climbed even before the higher costs of components are considered. The profits at home on motorcycles imported to the U.S. have reportedly eroded this year since importers have not raised prices for the American market, instead sticking with the prices announced last year. This has been cited as one of the factors in Aprilia's current financial problems, and other manufacturers' U.S. units are reportedly sending less money home.

SFB skrev:

För 60-65 så kan du ju hitta en -03 600cc i sverige, även hos mcfirmor.

Magnus skrev:
För 60-65 så kan du ju hitta en -03 600cc i sverige, även hos mcfirmor.

Det var rätt billigt i USA, galet billigt!

MANUFACTURER Suzuki
MODEL YEAR 2005
MODEL GSX-R600
M.S.R.P. $8,199.00*

På första affären jag hittade, man lär nog kunna få ner priset mer =)

Själv har jag köpt bägge av hojarna för priser som är omöjliga att hitta här i Sverige.

Då snackar jag om 125:orna, de är grymt dyra här i Sverige, så visst är det billigare.

Köpte en Mito för 14 lax, 95:a, hela kalaset hamnade på 16000 med bensin. Sålde den sedan här i Sverige för 25 000.

Med dessa pengar köpte jag en RS 125 00:a som gått 12 000 km för 20.000 vilket också är ett rätt så billigt pris, här får man betala upp emot 30 + tusen för att hitta en 00:a med så lågt kilometerantal.

Sen har jag hört att i Usa är det löjligt låga priser... men det är ingen ide om man inte bor där :huvet

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8