Priser service hojđŸ˜±

Polare lĂ€mnade in sin hoj pĂ„ service förra veckan hĂ€r i Stockholm. TĂ€ndstift 585:- styck, PLUS moms pĂ„ det. Jösses!đŸ˜± Och dessutom la den av nu i helgen sĂ„ nu Ă€r den tillbaka pĂ„ firman😖 Rimliga priser? NĂ€, inte i mitt tycke.
View attachment 523854
Det verkar vara dyra stift, men nej, 585 kr styck Àr alldeles för mycket, vare sig det Àr inklusive moms eller ej;
https://www.ngk.com/ngk-7556-imr9e-9hes-laser-iridium-spark-plug (rek drygt 18$ enl ngk)
(585 var ink moms vÀl ? )
Snabb googling billigast 14,99€, dyrast runt 30.

De flesta av mina hojar har inte kostat mer Àn den servicen... Inte tillsammans, men ÀndÄ. :nÀsblod

Edit: Ser nu att det Àr frÄga om en CB1000R som gÄtt 7200mil, naken hoj, sÄ inga kÄpor att plocka pÄ och av, och.... Den servicen MÄste börja nÀrma sig halva vÀrdet pÄ den hojen, eller?

Last edited:
Man kan ju inte ta 731 kr för NGK IMR9E-9HES? Det Àr ett pÄslag pÄ 200%, ett IMR9E kostar ju 250 kr?

Den offerten hade jag inte accepterat.

Kan man inte ens tvÀtta hojen sjÀlv sÄ har jag svÄrt att tycka
synd om Àgaren.
Bara att betala!
Man kan tycka att det Àr enkelt att tvÀtta men med högtryckstvÀtt t.ex. kan den okunnige orsaka stor skada. :7peta
Är man Ă€ven okunnig nĂ€r det gĂ€ller motorcykelservice kan det bli Ă€nnu dyrare att försöka ge sig pĂ„ det sjĂ€lv. :gnissla

Jag skulle kunna Àga, köra och serva en R90S men det Àr inte för alla. Nyare skulle jag dÀremot inte vilja ha. :krama

Om man inte vill eller kan skruva sjÀlv och hittar en mekaniker man gillar sÄ ska man vÄrda den relationen. Jag har varit med om att bilen kommit tillbaka frÄn en jÀttetjusig kliniskt ren Volvoverkstad med fler fel Àn den hade innan jag lÀmnade in den. Den 22-Ärige mekanikern hade minsann ocksÄ upptÀckt att lÀnkarmarna ocksÄ behövde bytas, det skulle kosta 15.000.

Nu fÄr den gamla bilen omvÄrdnad av tvÄ Àldre herrar med en verkstad som ser ut som den gjorde 1958. Betydligt lÀgre priser och betydligt bÀttre bemötande. LÀnkarmarna Àr fortfarande ej utbytta och inte behöver de bytas heller.

Erfarna, skickliga mekaniker ska man vÀrdrsÀtta och hÄlla hÄrt i.

Det verkar vara dyra stift, men nej, 585 kr styck Àr alldeles för mycket, vare sig det Àr inklusive moms eller ej;
https://www.ngk.com/ngk-7556-imr9e-9hes-laser-iridium-spark-plug (rek drygt 18$ enl ngk)
(585 var ink moms vÀl ? )
Snabb googling billigast 14,99€, dyrast runt 30.

De flesta av mina hojar har inte kostat mer Àn den servicen... Inte tillsammans, men ÀndÄ. :nÀsblod

Edit: Ser nu att det Àr frÄga om en CB1000R som gÄtt 7200mil, naken hoj, sÄ inga kÄpor att plocka pÄ och av, och.... Den servicen MÄste börja nÀrma sig halva vÀrdet pÄ den hojen, eller?
Gissar priset för tÀndstiften Àr nÀr man bestÀller dom som reservdelar frÄn "Honda". Förhoppningsvis Original NGK och inte en förfalskning som ser ut precis som Original NGK.
Till samma pris som NGK Original.

Jag skulle gladeligen betala 700:- för att fÄ hojen tvÀttad dÄ och dÄ. Det Àr sÄ fruktansvÀrt trÄkigt att hÄlla pÄ med.

Polare lĂ€mnade in sin hoj pĂ„ service förra veckan hĂ€r i Stockholm. TĂ€ndstift 585:- styck, PLUS moms pĂ„ det. Jösses!đŸ˜± Och dessutom la den av nu i helgen sĂ„ nu Ă€r den tillbaka pĂ„ firman😖 Rimliga priser? NĂ€, inte i mitt tycke.
View attachment 523854
Tycker faktiskt inte att nÄgonting sticker ut speciellt mycket, förutom arbetstidens kostnad.
TÀndstiften och luftfiltret Àr de saker som verkar markant dyrare Àn till min Tenere.
Jag servar den faktiskt pÄ verkstad pÄ grund av att jag vill ha kvar den 5-Äriga garantin.
Och gör man det, dÄ fÄr man betala "katalogpris" pÄ reservdelarna, vilket verkstaden har vÀldigt goda mariginaler pÄ, och det gÀller naturligvis Àven olja.
Jag har fÄtt betala 1250kr/tim Ink.moms), och i den dÀr offerten verkar det ingÄ ventilkontroll, sÄ det blir ju en del timmar.
Och det Ă€r klart, 1395+75+moms, det blir ju ca 1800kr/tim, men allt Ă€r vĂ€l dyrare i Stockholm, men dĂ„ tjĂ€nar ni ju ocksĂ„ bra mycket mer. 🙃
SÄ, hade det varit "min" verkstad hÀr uppe i norr, dÄ hade man kapat 4-5000kr pÄ den dÀr rÀkningen.
Dock hade den ju ÀndÄ landat in pÄ 13-14.000kr, vilket naturligvis Àr mycket pengar.
HÄller i alla fall med föregÄende talare - tvÀtten var ju jÀkligt prisvÀrd i min ögon!

*/ ?>
Nyheter
Sista chansen!

Nu Àr vi inne pÄ sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det hÀnder en hel del nÀr d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna Äterkallelser

Pressreleaser frÄn KTM och ...

Provkörning pÄgÄr: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari Äker Allt om MC t...

MĂ€sterlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsomrÄde, ...

MĂ€sterlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsomrÄde, ...

Lite fler live foton pÄ KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt frÄn Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease frÄn KTM: ...

Back