Priser på ventilsjusteringar?

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Hogtech
Hello!

Tänkte kolla med er som lämnat in eran hoj för vetilsjustering vad har ni fått betala för det kalaset? All annan service sköter jag själv men den här vetilsjusteringen tänker jag inte ge mig in på.

Tja!

Jag betalade 2000 kr för ventilljustering på min Ninja. Det var Sulas MC som stod för arbetet förra året:
1800 kr för arbetet och 200 kr för shims:en.
Då böt de iofs även tändstiften, så det kostar ju lite mera för arbetet då..

Många gör nog det själva. JAg gör det i alla fall, känns faktiskt bättre, och så svårt är det inte.

varför ska man göra det på en hoj???? behövs ju inte på en mordern bil!!!

Ja det skulle nog funka i dom flesta fallen, kollade en hayabusa idag som gått 6000 mil utan att bli ställda en enda gång och det behövdes inte denna gången heller. På en modern maskin så brukar dom inte flytta sig mycket, men vem fan vågar lite på det.

Man kan ju göra så att man plockar bort alla kåpor och kolla spelen själv och behövs det shimsas om så kan man lämna in den strippad om man inte vill göra det själv(kanske kan få det billigare) För att kolla spel är inte svårt.

Då värkar det kanske inte vara så dyrt som jag befarat då.

ring och fråga istället på din ort.. kan ju skilja rätt bra i pris här i landet... är la bättre och ringa till din lokala mc handlare än att få reda på vad det kostar på andra sidan landet...

hade in suzukin på stora 2400 milaservicen förra våren med ventilkoll bromsvätskebyte tändstift olja +filter kalaset gick loss på 3600,ej auktoriserad sukkaverkstad

okej sorry!!!! Jag trodde du drev med mig.
Jo ventilsjusteringar lär man göra ibland. Kolla din service bok.:tummenupp

oki de är lungt! men visst är det lite mäkligt att man ska behöva justera ventilena så offta på våra moderna hojar?? visserligen handlar det om betydligt högre varvtal på hojar men iaf! mvh/jonny

oki de är lungt! men visst är det lite mäkligt att man ska behöva justera ventilena så offta på våra moderna hojar?? visserligen handlar det om betydligt högre varvtal på hojar men iaf! mvh/jonny

På d flesta moderna bilar sitter det hydrauliska lyftare/tryckare som gör att det inte behövs någon justering överhuvudtaget.:)

pröjsade styvt 1900 för ventiljustering och förgasarsynkning

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...