Priser på andrahandsmarknaden

Var hittar du en tdr för 20k? Jag gjorde en sökning i och med att han kontaktade mig om att köpa min tdr och de låg från 3500 till 8000 euro alla jag hittade.

Övriga Europa brukar inte vara billigare än Sverige på gamla hojar men nu söker din vän samtidigt som ingen av de få svenska hojarna egentligen är till salu. Skulle han varit intresserad av tdr för ett halvår sedan så kunde han ha köpt den där 60k hojen för 40k. Men han som köpt den vill väl helst behålla den kan man gissa.

Det fanns väl ytterligare en ännu finare tdr som din kompis blev erbjuden att köpa för 100k, men ingen av dessa hojar är väl egentligen till salu vilket inte gynnar din kompis.
Läs igen ingen tdr under 60k 20k plus om man söker i Europa således 60-80k för en gammal 2 cyl 45hp 2t.
 
En vän dammsuger marknaden i Europa efter en Yamaha Tdr 250. Lägsta pris är 60K i Sverige o det finns bara 1 som eventuellt är till salu, i Europa får man lägga på 20k för en TDR 250.

Marknaden styr vad saker är värda.
2015 köpte jag en riktigt fräsch TDR250 -87 minus toppkåpan för 18.000:-. Fick med en halv reservdelshoj. Såg den på blocket för typ 2 år sen för, om jag minns rätt, 45.000:-
 
TDR 250 letade jag efter 2010 men gav upp och köpte RD 350 istället. Att det inte blev TDR berodde på att jag inte hittade nån. Dom var inte speciellt dyra annars vid den tiden
 
Jag brukar tänka: ”Allt som ligger ute på annons är över marknadspris, annars hade det redan varit sålt”.

Det är också väldigt lustigt hur liten skillnaden kan vara mellan vad ”marknaden” tycker är för dyrt och ett fynd. Det kan skilja några enstaka tusenlappar mellan stendött och nerringd.

Av samma anledning började jag pruta på nästan allt begagnat. Det leder till att jag får köpa sånt som andra tycker är för dyrt, för samma pris som de skulle tycka vara helt acceptabelt om det hade varit utgångspriset i annonsen.
 
TDR 250 letade jag efter 2010 men gav upp och köpte RD 350 istället. Att det inte blev TDR berodde på att jag inte hittade nån. Dom var inte speciellt dyra annars vid den tiden

TDR verkar underligt nog ligga nästan lägre i pris än rd350 i samma skick när man ser dom till salu. Vilket är lite underligt med tanke på att det fanns hur mycket rd350 som helst på 80-talet men TDR såldes bara några få, av enda årsmodellen 1988.

Och andra sidan förstår jag inte heller hur gamla luftkylda rd kan vara billigare än de vätskekylda.
 
125cc har redan dragit iväg prismässigt, nostalgivärde för många gubbar.
Offroadare har länge varit eftertraktade och därmed överprisade. "Äventyrare" köper dessa
Enstånkor av alla kalibrar likaså. Klassikervarning, påminner om gamla BSA o d.

Ja här är iaf en 125a som många vill ha. Jag tror budgivningen började på 130 tusen. Nu är den uppe i 200!


Screenshot_20230225_072755_Chrome.jpg
 
:tuttar

Gammal, skick? (insprut/fögg?)
Första årsmodellen (-97), reggad som 45 kW (betalar >1200kr hel/hel :rofl ), rullat 6800 mil och skicket är därefter men går bra som fan, nyservad o nytt drivpaket.
That’s about it!

Tjööp, kör den 2 år o sälj för samma pengar
:fakta
400FC515-2228-451A-A53F-A2D7C56DD345.jpeg

Edit: VTR har aldrig haft insprut, bara knasare!
 
Last edited:
Första årsmodellen (-97), reggad som 45 kW (betalar >1200kr hel/hel :rofl ), rullat 6800 mil och skicket är därefter men går bra som fan, nyservad o nytt drivpaket.
That’s about it!

Tjööp, kör den 2 år o sälj för samma pengar
:fakta
View attachment 481262

Edit: VTR har aldrig haft insprut, bara knasare!
Det är lite lockande faktiskt. Ser ju helt schysst ut sådär.
Nu är det ju 25-30cm snö, så har väl inte superbrott just nu direkt.

Se på tusan hade trott att de fick sprut tillika med varaderon, men där ser man, du verkar ha rätt.
 
Back
Top