Priser motorcyklar

sporTlovEr skrev:
Har du ingen släkting/bekant i sverige som kan "köpa" hoj åt dig i sverige, som du kan "låna" över somrarna... el får man inte göra så..?

I händelse av olycka så blir det ju ganska jätte lätt för försäkringsbolaget att bevisa att ägaren inte är brukaren och därmed neka ersättning.

Arctic#1 skrev:
Jo men alla tjanar ju inte sådana pengar! jag jobbar i ambulans tjansten och jag forsakra dig om at jag tjenar helt normala pengar..såg nyss en ny reklam har på sporthoj om en r 1000 04 (ny) till 99000 tusen kronor :confused: hur ar det møjligt??..vet om begagnate R1'or som har blivit solg har for lika mycket pengar och det va en 00'a bara 1000mil på mataren men andå. min egen hoj ser jag på natet (samma som blocket) tills 70000 :va nu ar det over priser der med men andå 60000 får man nog..det ar ratt sjukt..min gamla renault laguna kombi 97'a blev jag bjuden 100000 i inbyte på, enligt mitt satt at se saken på borde den kosta 50-60 tusen..

Min onkel kör ambulans i Kvitseid, Telemark. Han tjänar 430.000 Nok (461.000Sek) i året, det är ju helt okej. Du kan ju inte tjäna mycket mindre?

Man kan inte, som norrman, föra ett utlandsregistrerat fordon i Norge så där lätt. Vid en kontroll torskar du isåfall.

Och det kommer till moms +SKATT om du importerar. Skatten är den avgift som skiljer våra priser sins imellan. Det är således knappt värt att importera.

Annars hade ju varenda norrman importerat eller kört svenskregistrerade bilar!!

Espen: Jag jobbar i den privata sektoren och vi har inte sådana løner, jag hade i fjol med overtid ca 300k før skatt......

Lucius: visst kan jag aga och kjøra et fordon i sverige, men jag kan inte ta hem den då ar det import. Flera jag kjenner ager och kjør svensk reggade skotrar for dom kjør ju bara i sverige iaf..

ninja-mannen(c) skrev:
Fordi vi i enda større grad enn i dag kommer til å bli netto bidragsyter til de fattige landene. Du må ikke bare se på nypriser når du sammenligner mc-priser mellom Sverige og Norge. Vi betaler mye mindre i forsikring f.eks.

Joda jeg vet jo at vi må bidra med penger til eu, men vi får jo tilgang til fiske markeder, bedre avtaler for industri osv osv....pluss at vi får skattefri import på kjøretøyer fra alle eu land...

Akilles skrev:
Min flickvän köpte en renault laguna 95:a för 20 000...skitfint skick...

o jag köpte min zx-10R 04:a för 110.....konstiga priser i norge måste jag säga.....på tal om fiskeindustri...finns de någon agent eller nåt ställe man kan ta kontakt med för att få jobba där nåra veckor i vår?

Bor inte på en plats med fiske industri...sorry :(
min Laguna kombi ar i bra skick den med, men jag betalade 82000 kronor for den och då gjorde jag en god handel, sen va lite fix med den+registrering+nya falgar och dack då va det 100k.......

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8