Priser motorcyklar

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Kollade nyss på svenska priser på motorsyklar och jag blev helt forvånad.....ar det møjligt at en sprillans zx 10 r kostar under 110000 tusen!!?? hade vi sådana prisar i norge hade jag kjøpt en i morgon.. :mad: :mad: En zx6r kostar ju 130+ har och en zx10r 180+.......det e fint at vara Norsk, vi har hundratals miljarder på fond och dom dyrasta prylarna i hela europa. Nesta gång det e eu avstammning vet ja vad jag ska stamma iaf :tummenupp

Arctic#1 skrev:
Kollade nyss på svenska priser på motorsyklar och jag blev helt forvånad.....ar det møjligt at en sprillans zx 10 r kostar under 110000 tusen!!?? hade vi sådana prisar i norge hade jag kjøpt en i morgon.. :mad: :mad: En zx6r kostar ju 130+ har och en zx10r 180+.......det e fint at vara Norsk, vi har hundratals miljarder på fond och dom dyrasta prylarna i hela europa. Nesta gång det e eu avstammning vet ja vad jag ska stamma iaf :tummenupp

fan vad jag inte ska konvertera till norsk :tungan

Jo, det är sant att det är jäkligt dyrt med mc o bilar i norge kostar inte en ny volvo v70 typ 600 000. :kocko
Vi får väl hoppas att det snart blir nytt eu-val i norge så ni kan dela med er av era miljarder. :tomten

Arctic#1 skrev:

vad kostar då en fin Ducce? :rolleyes: :hihi

Nja, Danmark är ännu dyrare på bil & MC och de är med i EU så det hjälper nog inte!! Och importerar du en hoj/bil till Danmark så skall den synas av och därefter kommer skatten på den!! = DYRT!

Finland hade lika tokhöga priser dem med men har blivit lite billigare, dock ej i Svensk nivå direkt! :arsele

Vi får väl tacka vår bilindustri, Volvo och SAAB, antar jag... Jag tror det är den enda anledningen till att vi inte har samma skatter på fordon som de övriga nordiska länderna.

Ni har ju inte samma skattesystem heller, jämför man era normallöner så är det vi som blir avundsjuka i stället (men då tänker man inte på att ni har dyrare att leva), svårt att jämför på det sättet, även Finland har dyrare priser på hojar.

men vafan...

jag har jobbat i Norge ett par säsonger inom fiskeriindustrin..
tjänat allt från 36 - 42.000:- på 6-7 veckor... EFTER Norsk skatt

med tanke på vad man tjänar i sverige så är det nog skit samma

Jo men alla tjanar ju inte sådana pengar! jag jobbar i ambulans tjansten och jag forsakra dig om at jag tjenar helt normala pengar..såg nyss en ny reklam har på sporthoj om en r 1000 04 (ny) till 99000 tusen kronor :confused: hur ar det møjligt??..vet om begagnate R1'or som har blivit solg har for lika mycket pengar och det va en 00'a bara 1000mil på mataren men andå. min egen hoj ser jag på natet (samma som blocket) tills 70000 :va nu ar det over priser der med men andå 60000 får man nog..det ar ratt sjukt..min gamla renault laguna kombi 97'a blev jag bjuden 100000 i inbyte på, enligt mitt satt at se saken på borde den kosta 50-60 tusen..

Egentligen är det underligt att norska kronan är värd mer än svenska. Det borde vara tvärtom.

Kan man då som svensk inte åka till Norge o sälja sin hoj för mer än vad man får för den på den svenska marknaden eller tillkommer det en massa konstiga avgifter o grejer då? :va Någon som vet? :confused:

Importera från tyskland vettja. Gratis nästan :)
En kompis till mig blev påkörd med hojen i norge. Försäkringsbolaget i norge la 60 000 på att fixa den. Själv hade han gett 46000 i norge. R1a -98

Tompalino skrev:
Kan man då som svensk inte åka till Norge o sälja sin hoj för mer än vad man får för den på den svenska marknaden eller tillkommer det en massa konstiga avgifter o grejer då? :va Någon som vet? :confused:

inget euland så det blir väl moms på det.

Arctic#1 skrev:
For eu, vi må ha handels avtaler iaf så hvorfor ikke bli medlem?..
Fordi vi i enda større grad enn i dag kommer til å bli netto bidragsyter til de fattige landene. Du må ikke bare se på nypriser når du sammenligner mc-priser mellom Sverige og Norge. Vi betaler mye mindre i forsikring f.eks.

Arctic#1 skrev:
Jo men alla tjanar ju inte sådana pengar! jag jobbar i ambulans tjansten och jag forsakra dig om at jag tjenar helt normala pengar..såg nyss en ny reklam har på sporthoj om en r 1000 04 (ny) till 99000 tusen kronor :confused: hur ar det møjligt??..vet om begagnate R1'or som har blivit solg har for lika mycket pengar och det va en 00'a bara 1000mil på mataren men andå. min egen hoj ser jag på natet (samma som blocket) tills 70000 :va nu ar det over priser der med men andå 60000 får man nog..det ar ratt sjukt..min gamla renault laguna kombi 97'a blev jag bjuden 100000 i inbyte på, enligt mitt satt at se saken på borde den kosta 50-60 tusen..

Min flickvän köpte en renault laguna 95:a för 20 000...skitfint skick...

o jag köpte min zx-10R 04:a för 110.....konstiga priser i norge måste jag säga.....på tal om fiskeindustri...finns de någon agent eller nåt ställe man kan ta kontakt med för att få jobba där nåra veckor i vår?

Arctic#1 skrev:

Har du ingen släkting/bekant i sverige som kan "köpa" hoj åt dig i sverige, som du kan "låna" över somrarna... el får man inte göra så..?

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8