priser för lektioner i körskola??

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Hoj
Nada
Hmm... är tolvhundra spänn för att öva konbanan,balans,stop å broms övning på trafikskolan billigt/dyrt,höll på i ca tvåtimmar:va

Låter som normal pris för 2 timmar tycker jag.
Vad man sen gör spelar nog ingen roll. Iaf gjorde det inte det när jag tog lektioner.
Jag gav 700:- för 55 min.

Våga säga ifrån om nått inte stämmer själv hade jag 4 lärare o alla 4 sa olika saker när vi körde i trafik.:huvet

De roliga e att medans jag blev godkänd av en lärare så tyckte dem andra att jag skulle börja om.:confused:

Last edited:
Oj, har det blivit så dyrt. Jag tog MC-lektioner för 10 år sedan och då var priset ungefär 200 per pass om man hade egen hoj.

jag övningskör med Jarlatrafikskola i stockholm, betalade 4750 spänn för 8 lektioner (paketpris), alla dom lektionerna kör på körgård :P, iofs har jag ingen egen hoj.

Ja dom gillar sin körgård på den skolan, fattar inte hur man orkar hålla motivationen uppe utan att få åka ut och kryssa lite i trafiken efter 1-2 pass på körgården som man får göra med de flesta andra skolor.

Se till att du inte betalar mer för att köra 1 timme + bli skjutsad 1 timme i trafiken än vad det kostar för 1 timmes lektion på annan skola sedan, jag har hört att dom gärna tar betalt för dödtid när man sitter på bönpallen halva lektionerna i trafik :koko

usch, är det så illa att man inte får köra hela lektionen =/, aja får kolla upp och fråga dom lite mer om körning i trafiken då. Om jag ska vara ärlig sskulle jag inte våga köra i traifk änu då jag inte klarade av att köra krypkörningen, iofs har jag bara kört 40 min totalt :D, får hoppas man blir bättre snabbt, är ju inte gjord av pengar

Hoj ingick i priset, antar att d e ett ganska bra pris då,imorrn ska ja ut i trafiken å köra,borde gå bra med tanke på att jag har kört ca 700mil utan trafikskolelärare,dock med min handledare:) :)

:hihi Ju sämre du är desto dyrare blire´ :mattias

:rolleyes:
Elak fakta!

Köp en R1A när du har fixat kortet! Då kör du som en gud sen!

Last edited:
:hihi Ju sämre du är desto dyrare blire´ :mattias

:rolleyes:
Elak fakta!

Köp en R1A när du har fixat kortet! Då kör du som en gud sen!

elak fakta men sann.
man ska inte låta körskolorna bestämma vad man ska göra, utan innan du skriver in dig så ska man prata med dem och göra klart för vad man vill göra, typ kanske bara köra i trafiken. manöverbanan kan man ju öva hemma.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph