Prisdumpning KTM 660 -05??

Wall

KTM 660?
Gick med
17 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
R6-02
Kommer det bli nåt överskott på 05-or som det blev på 04-orna så att dom sänker priserna rejält?
Finns ju fortfarande 04:or kvar på vissa ställen.
Tänkte då på framför allt KTM 660, men även 625 och 640.

Finns det nåt ställe där man kan hitta 660 -05 för lägre pris än 82500:- i så fall?

:va
 
blom skrev:
vart finns det 04or och vad är priset på dom?

Jag tror i alla fall Lelles har kvar ett par stycken -04. Sist jag kollade var priset fortfarande 72900:- + 9000:- presentkort men de är säkert inte så svåra att förhandla till sig ett bra pris på nu.

-05 får du med ett presentkort på 9000:- har jag för mig, de har inte sänkt priset ännu.

Förhoppningsvis har KTM lärt sig av att folk som köpte en ny -04 under 2004 för 82900:- och utan presentkort blev rätt sura på KTM när de dumpade priset och skickade med presentkort. Förmodligen mest för att andrahandsmarknaden dels sänkte priset med 10000:- rätt av och dels blev det ju överflöd av välutrustade -04:or till låga priser. KTM vågar nog inte dumpa priserna på -05:orna på samma sätt om de förväntar sig att någon någonsin ska köpa en ny hoj från KTM samma år som den kommer ut igen.

//Eric
 
Last edited:
Jag hoppas då på att man ska kunna få tag i ngt hyffsat billigt till våren...
tänkte sälja min 640 och det lutar nog mot en ny 660 av årsmod 04-05....
Dock är det väl tveksamt om det finns nån ny -04 till våren...

Hoppas man kan göra en bra deal iaf :P
 
Kulgan skrev:
Jag hoppas då på att man ska kunna få tag i ngt hyffsat billigt till våren...
tänkte sälja min 640 och det lutar nog mot en ny 660 av årsmod 04-05....
Dock är det väl tveksamt om det finns nån ny -04 till våren...

Hoppas man kan göra en bra deal iaf :P

satsa på 05:an!! mkt snyggare med dubbla utblås! :Bugar
 
Rasorblade skrev:
satsa på 05:an!! mkt snyggare med dubbla utblås! :Bugar

Den väger mer, den är dyrare att trimma (två ljuddämpare kostar mer än en) och dyrare att krascha med eftersom du har två ljuddämpare som kan gå sönder.

Jag förstår att de har gjort om bakdelen på 640 och 625, de är mer gatanpassade medans 660 ju var tänkt som den fokuserade hojen, mer race än show, så själv tycker jag det är synd att marknadsavdelningen fick ha sista ordet i utvecklingen av 660 till -05. Ska den vara fokuserad ska den inte bli tyngre och dyrare. Det enda som saknas är att -06:ans 660 har passagerarfotpinnar...

Min slutsats är följande:
- Köper du en 660 för att den är cool och för att polarna tycker att de är coola: köp en -05!
- Köper du en 660 för att du vill ha en hård motard men med hyfsade serviceintervaller som funkar riktigt bra på bana och bra gata så köp en -04!

//Eric
 
DR-Zätare skrev:
Den väger mer, den är dyrare att trimma (två ljuddämpare kostar mer än en) och dyrare att krascha med eftersom du har två ljuddämpare som kan gå sönder.

Jag förstår att de har gjort om bakdelen på 640 och 625, de är mer gatanpassade medans 660 ju var tänkt som den fokuserade hojen, mer race än show, så själv tycker jag det är synd att marknadsavdelningen fick ha sista ordet i utvecklingen av 660 till -05. Ska den vara fokuserad ska den inte bli tyngre och dyrare. Det enda som saknas är att -06:ans 660 har passagerarfotpinnar...

Min slutsats är följande:
- Köper du en 660 för att den är cool och för att polarna tycker att de är coola: köp en -05!
- Köper du en 660 för att du vill ha en hård motard men med hyfsade serviceintervaller som funkar riktigt bra på bana och bra gata så köp en -04!

//Eric
Jag förstår inte mig på denna förtjockning av 660 2005...

OK, dubbla dämpare är fett! Riktigt fett, men å andra sidan kan man ju skaffa dubbla pipor till 04an osso...

Det verkar som att 04an är den fetaste 660 som man kan ha. Den blir ju bara mer mainstream och tung efter 2004...
 
DR-Zätare skrev:
Förhoppningsvis har KTM lärt sig av att folk som köpte en ny -04 under 2004 för 82900:- och utan presentkort blev rätt sura på KTM när de dumpade priset och skickade med presentkort. Förmodligen mest för att andrahandsmarknaden dels sänkte priset med 10000:- rätt av och dels blev det ju överflöd av välutrustade -04:or till låga priser. KTM vågar nog inte dumpa priserna på -05:orna på samma sätt om de förväntar sig att någon någonsin ska köpa en ny hoj från KTM samma år som den kommer ut igen.
//Eric

Skitsamma de som köpter den 2004, jag köpte min 625 -05 och inte fan fick jag nåt presentkort på 9000:- även om samtliga handlare hade sänkt + skickat med presentkortet.

Tyvärr hade jag bråttom då jag trodde det var den sista 625smc -04 i sverige hos Beviks enligt SMR,s sida. Åkte dit och köpte hojen samt påtalade detta men de sade tyvärr tiden hade gått ut! :va Va fan alla andra skickar ju med presentkortet på 640 & 660 och skulle enligt KTM även gälla 625 "ALLA smc modeller" KTM sverige kunde inget göra för det är själva handlaren som avgör detta, jaha där rök mina offroadfälgar.

Efter mkt bråk mm med Beviks så fick jag till slut en lite del av presentkortet, men det hade redan förstört en del av det förtroendet jag trodde jag hade av
Beviks när jag köpte min 4:e KTM genom dem.

Detta behöver inte betyda att andra har problem med dem "1:a gången jag köpt hoj av dem" men tycker företaget ska ta sitt ansvar när de säger i första samtalet efter köpet att visst ska du ha 9000:- presentkortet ska bara kolla med chefen. Så nu kommer jag utnyttja min "lilla" presentkortet sen hoppas jag slipper ha kontakt med dem!

Hoppas innerligt att jag inte får några problem med hojen för jag vill knappast vända mig till dem då. :fatta! jag skulle hållt mig till LELLES som jag gjort tidigare.
 
Tror inte 05orna blir så mkt billigare 06 eftersom det inte handlar om ett modellbyte som det gjorde mellan 04-05...
 
Klart dom måste sänka dom -05:or som finns kvar, annars köper alla -06:an såklart.
 
DR-Zätare skrev:
Den väger mer, den är dyrare att trimma (två ljuddämpare kostar mer än en) och dyrare att krascha med eftersom du har två ljuddämpare som kan gå sönder.

Jag förstår att de har gjort om bakdelen på 640 och 625, de är mer gatanpassade medans 660 ju var tänkt som den fokuserade hojen, mer race än show, så själv tycker jag det är synd att marknadsavdelningen fick ha sista ordet i utvecklingen av 660 till -05. Ska den vara fokuserad ska den inte bli tyngre och dyrare. Det enda som saknas är att -06:ans 660 har passagerarfotpinnar...

Min slutsats är följande:
- Köper du en 660 för att den är cool och för att polarna tycker att de är coola: köp en -05!
- Köper du en 660 för att du vill ha en hård motard men med hyfsade serviceintervaller som funkar riktigt bra på bana och bra gata så köp en -04!

//Eric


Ja din hade ju funkat men nu köpte ju Andre den :P

får väl se om man hittar ngn juste -04 för det är ju som sagt bankörning till stor del som gäller nästa sommar & då är ju den att föredra....(försöka köra på bana iaf)
Är lite inne på 525 eller likn men då blir det ju ingen längre sträcka man vill toura....
Med 660'n kan man ju dra iväg 15mil om man har viljan iaf...
 
Ska du köra bana så ska du ha en 525. Skillnaden är som natt och dag mot 660. Visst har 660 längre serviceintervall men några 15mil touring vet jag inte om jag hade velat åka, den vibrerar en hel del.

Kulgan skrev:
Ja din hade ju funkat men nu köpte ju Andre den :P

får väl se om man hittar ngn juste -04 för det är ju som sagt bankörning till stor del som gäller nästa sommar & då är ju den att föredra....(försöka köra på bana iaf)
Är lite inne på 525 eller likn men då blir det ju ingen längre sträcka man vill toura....
Med 660'n kan man ju dra iväg 15mil om man har viljan iaf...
 
mada skrev:
Ska du köra bana så ska du ha en 525. Skillnaden är som natt och dag mot 660. Visst har 660 längre serviceintervall men några 15mil touring vet jag inte om jag hade velat åka, den vibrerar en hel del.

Vibrationerna är ingen fara, då är avsaknaden av kåpa jobbigare när du tourar i 140km/h. Dessutom kommer du inte speciellt långt på en tank. Går du touringtankar finns det dock lämpligare objekt än både 525 och 660.

//Eric
 
Nu är det faktiskt så att 660 2003 är den BÄSTA och grymmaste... :yoparty

sirSmokealot skrev:
Jag förstår inte mig på denna förtjockning av 660 2005...

OK, dubbla dämpare är fett! Riktigt fett, men å andra sidan kan man ju skaffa dubbla pipor till 04an osso...

Det verkar som att 04an är den fetaste 660 som man kan ha. Den blir ju bara mer mainstream och tung efter 2004...
 
Last edited:
Wall skrev:
Kommer det bli nåt överskott på 05-or som det blev på 04-orna så att dom sänker priserna rejält?
Finns ju fortfarande 04:or kvar på vissa ställen.
Tänkte då på framför allt KTM 660, men även 625 och 640.

Finns det nåt ställe där man kan hitta 660 -05 för lägre pris än 82500:- i så fall?

:va


Någon som har sänkt 05:orna inu??
Jag har fått 80 000:- inklusive presntkort på 9 000:-
Någon som har fått bättre pris??

:confused:
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top