Jag tillhör tydligen den enda i skaran här som betalar bra, för att få nånting bra.
Att komma som spekulant på en hoj som står "lite högre i pris än vad man är villig att betala", och sedan börja pruta på den bara för prutandes skull är ett perfekt sätt att skämma ut sig totalt,
skall man pruta så skall man ha nånting att pruta På, är ett däck bra slitet, kanske kedjan är bra sleten, eller repig etc etc blahablaha, så är det en sak med prut, men kommer man som jag gjorde, till en hoj ( som förövrigt inte ens var till salu, eftersom han bara skulle hämnta den från sin vinter sevice och köra hem den till garaget och invänta sommaren, och blir antastad av en galen människa som säger att "jag skall köpa din hoj, vad skall du ha för den", ( ja, det gick nästan till så ), som var helt totalt i super skick, så kan man inte börja pruta på saker, det är bara så rent ologiskt som det kan bli enligt mig.
Nu förefall det sig så, att jag gav han ett bud för den, i och för sig, så trodde han att jag skojade om att jag ville köpa den, och han skrattade, snackades lite, och sen gick han iväg, för att komma tebax för att kolla om jag faktiskt var alvarlig ?, villket jag var, så efter att resonerat lite, så la han på "en summa" på mitt bud, och jag sa Köpt !.
Slutpredikan blev, att ja, jag betalade mycket pengar för min hoj, mer än den var listad till, mer än nån av alla prutTande nissar här skulle gjort kanske,
men i andra sidan, från den jag ser, jag fick en 100 % Clean hoj, nyservad, nya däck, i korthet, INte en enda sak att klaga på. därav, inget snack om att pruta på nånting.
Och jag kan ju meddela, nästa gång jag skall sälja nånting, och det kommer en köpare som skall pruta bara för prutandes skull, så skall han få på truten !,
kommer han dock med ett bra "belägg" ( nej, inte broms belägg ) för att få ner priset lite, så kan det disskuteras.