Prisbild på en CBR 929

Suringen

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
WR 450
Vad är vettigt att pröjsa för en Honda CBR 929 -00 som är i felfritt skick? Köpet är privat och med tanke på att det är höst och 05:orna kommer till våren, vad är rimligt? Sedan har ju försäkringarna pressat prisnivån ytterliggare på bågar av denna typen.. men vad ska jag pröjsa??

65.000??
60.000???

:confused:

tyvär verkar ju hynda ägarna tycka att sina hojar är värda hur mycket som helllllllst :3freak om man kollar pris bilden på yamaha ,suzuki osv..

Prisbilden är väldigt defus på många hojar..

Oftast går det säkert att pruta en hel del..

Honda är väll en av hojmodellerna som verkar stå sig högt i pris...

Givetvis ska du ju värdera själv vad du tycker ev extrautrustning är värd!

Last edited:
Iceman1975 skrev:
Prisbilden är väldigt defus på många hojar..

Oftast går det säkert att pruta en hel del..

Honda är väll en av hojmodellerna som verkar stå sig högt i pris...

Mitt tips: PRUTA!

Min polare köpte en 00 utagen 01 i slutet av sommaren för 63. Och den var i bra skick. En annan polare köpten en 00 (tror det var en 00 eller 01 ev) nu i höstas för 53. Så du skall nog inte ge mer än absolut 60. Allt över det är nog ett rejält överpris skulle jag tro.

Som sagt runt 50-55 ,över det är överpris..

Surfa runt lite på blocket och liknande annons siter så ser du snart..

Annars tycker jag du ska sikta in dig på en 02:a ,mycket snyggare.. :tummenupp

en polare till mig handla en 954 med 1000mil på mätarn för 74 hos en mc firma

blom skrev:
tyvär verkar ju hynda ägarna tycka att sina hojar är värda hur mycket som helllllllst :3freak om man kollar pris bilden på yamaha ,suzuki osv..
Helt rätt. Hondorna är värda hur mycket som helst och kommer aldrig upp i sitt rätta pris :) ( Själv har jag 2st ) Det är precis som med Alkohol och Bensin :) Man kan betala hur mycket som helst och det gör inget :)

Jag tillhör tydligen den enda i skaran här som betalar bra, för att få nånting bra.
Att komma som spekulant på en hoj som står "lite högre i pris än vad man är villig att betala", och sedan börja pruta på den bara för prutandes skull är ett perfekt sätt att skämma ut sig totalt,
skall man pruta så skall man ha nånting att pruta På, är ett däck bra slitet, kanske kedjan är bra sleten, eller repig etc etc blahablaha, så är det en sak med prut, men kommer man som jag gjorde, till en hoj ( som förövrigt inte ens var till salu, eftersom han bara skulle hämnta den från sin vinter sevice och köra hem den till garaget och invänta sommaren, och blir antastad av en galen människa som säger att "jag skall köpa din hoj, vad skall du ha för den", ( ja, det gick nästan till så ), som var helt totalt i super skick, så kan man inte börja pruta på saker, det är bara så rent ologiskt som det kan bli enligt mig.
Nu förefall det sig så, att jag gav han ett bud för den, i och för sig, så trodde han att jag skojade om att jag ville köpa den, och han skrattade, snackades lite, och sen gick han iväg, för att komma tebax för att kolla om jag faktiskt var alvarlig ?, villket jag var, så efter att resonerat lite, så la han på "en summa" på mitt bud, och jag sa Köpt !.
Slutpredikan blev, att ja, jag betalade mycket pengar för min hoj, mer än den var listad till, mer än nån av alla prutTande nissar här skulle gjort kanske,
men i andra sidan, från den jag ser, jag fick en 100 % Clean hoj, nyservad, nya däck, i korthet, INte en enda sak att klaga på. därav, inget snack om att pruta på nånting.
Och jag kan ju meddela, nästa gång jag skall sälja nånting, och det kommer en köpare som skall pruta bara för prutandes skull, så skall han få på truten !,
kommer han dock med ett bra "belägg" ( nej, inte broms belägg ) för att få ner priset lite, så kan det disskuteras.

jag satte ut min på annons i sön. inte en käfft som har hört av sig.
satte ut den för 75, har gått 1042 mil och är i perfect skick.

Jaja.. ja har väll egentligen inget behov av att sälja den nu.
men något som är konstigt är att det är vinter/sommar pris.. det är ju ändå samma hoj nu som sen :va

köpte en 00:a förra hösten, gav 60.ooo 1200 mil, helt felfri, nya däck miniblinkers slipon, depåstöd mm. jävligt fin... borde innebära att man får en sån för 55.ooo nu??

det är ju köparens marknad. Om jag lyckas pruta ner en hoj 5000:- gör jag ju det. Det blir en jävla massa godis till hojjen, alt försäkring eller bensin. Man är ju inte dum.

Pruta tills man skäms och ha ingen skam i kroppen :-)

Gav 80 för min 954 -02..röd/svart..1000mil..Acrapovic slip-on..köpte den i september..otroligt skick på den!..som ny..tycker den var värd pengarna. Har sett billigare..men inte med rätt färg/Acrapovic. Var värt och pröjsa lite mer för en topp fin. Satsa på en 954 ist för 929!..snyggare och bättre hoj..plus att det är insprutning på 954an. http://www.blocket.se/view/3763444.htm?caller=dal_s&l=0&c=1&city=0 Ser ju jävligt fin ut..lika fin som min.. :yoparty

Wheelie84 skrev:
Gav 80 för min 954 -02..röd/svart..1000mil..Acrapovic slip-on..köpte den i september..otroligt skick på den!..som ny..tycker den var värd pengarna. Har sett billigare..men inte med rätt färg/Acrapovic. Var värt och pröjsa lite mer för en topp fin. Satsa på en 954 ist för 929!..snyggare och bättre hoj..plus att det är insprutning på 954an. http://www.blocket.se/view/3763444.htm?caller=dal_s&l=0&c=1&city=0 Ser ju jävligt fin ut..lika fin som min.. :yoparty

Smaken är som baken.. Antingen tycker man 929:an är snygg..Eller inte...
JAG tycker iof båda är fina hojjar.... Men 954:an finns ju inte i svart(?)

Och 929:an har också insprutning...

Wheelie84 skrev:

Hahah va fan det är ju min!! :tummenupp :hoppa :klappar

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...