Prisbild CBR 900RR

pg99

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2004
Hoj
CBR 900RR
Tjena! Jag tänkte sälja min Fireblade och har kikat runt på olika annonser på 900:or och priserna är ju skapligt spridda. Så jag tänkte höra på era åsikter om priset. Hojjen ifråga är en 96:a som har rullat 4600mil det negativa är att ena packboxen läcker lite på ena gaffelbenet,sitter lite extra grejjor på den så som:hugger,vitt baklyse+blinkers,tailraiser,slipon mm mm. Jag har satt ut den för 42k är det ett "bra" pris eller? Jag vet att det är helt fel tidpunkt på året att sälja nu men,jag bara undrar lite

pg99 skrev:
Tjena! Jag tänkte sälja min Fireblade och har kikat runt på olika annonser på 900:or och priserna är ju skapligt spridda. Så jag tänkte höra på era åsikter om priset. Hojjen ifråga är en 96:a som har rullat 4600mil det negativa är att ena packboxen läcker lite på ena gaffelbenet,sitter lite extra grejjor på den så som:hugger,vitt baklyse+blinkers,tailraiser,slipon mm mm. Jag har satt ut den för 42k är det ett "bra" pris eller? Jag vet att det är helt fel tidpunkt på året att sälja nu men,jag bara undrar lite

42 tycker jag är alldeles för högt. Men man vet ju aldrig, någon kanske köper den. Du hittar 98:or för det priset, och det är en "ny" modell.

MVH Martin

sänk ti 38 så kanske du har tur.
(skenannons)

När jag köpte min 92a 4400mil med typ samma jox till så gav jag 23' kollade på i princip vaernda sh som fanns på blocket då och priserna var väldans spridda.. Det som brukar ge en bra fingervisning är kolla datumen när de lagt ut sina hojar( om man nu ska jämföra) .. ligger de länge är det ju oftast ett högt pris..Hittade ett par 94-96or för mellan 30-35' Men de såldes inom en vecka så jag han inte riktigt med det var i början av juli.92-94or fanns det endel för under 30 Så testa dumpa ut den för 38 eller så folk prutar ju ändå..

pg99 skrev:
jAG SKULLE INTE VILJA PRÖJSA DET.jAG SLÄPPER MIN 00A FÖR 50 O DEN HAR GÅTT HÄLFTEN..

pg99 skrev:
Men allt går ju o sälja till rätt köpare så försök ett tag du.Annars är det ju bara o sänka :)

Jag har själv hållt koll lite på blejdpriserna 96->00 och nu finns det 00:or för ca 55k.

Personligen tycker jag att 96-99 modellerna liger lite väl högt i pris, men folk kanske inte får dem sålda heller iofs.

För mig borde säljpriset (som kan skilja från annonspriset) ligga ngnstans här:

96->97: ca 40tkr +-2tkr
98->99: ca 45tkr +-2tkr
00a: ca 55tkr - 60 tkr

Inte helt ovanligt med annonser på -98:or för t.ex. 57tkr.. :3freak

Back