Pris - Pulverlackering av ram

Okej

Folkilsk
Gick med
30 Jul 2007
Hoj
Moddad XJ600s
Mellan tummen och pekfingret - Hur mycket kostar det ungefär att
låta en proff. lackerare, pulverlacka ramen?

Ramen har sin originalfärg och är helt oskadad.

Saken är den att i slutet på nästa vecka skall jag få ett pris
av lackeraren och då kan det vara bra att ha något att jämföra med.

Har redan letat liknande trådar med hjälp av sökmotorn men hittade tyvärr inget. Sen är ju sökmotorn hyfsat kass också :rolleyes:

Tack för mig :tummenupp

Min kompis pulverlackerade fram och bakfälg för 500 kr inkl. kvitto. Det kanske ger ett litet hum.

Min ram, hjul styrkronor, och en förbannat massa småsaker betalade jag 1500:- för.

Är det någon som vet om pulverlack värmebeständit? Jag tänkte kanske lacka slutburken och mellanröret!

Jag jobbar som montör på ett företag som tillverkar brasvärmekaminer och majoriteten av dessa är pulverlackade. Speciellt kassetten och omramingen utsätts ju för en förbannad hetta.
Nu vet ju inte jag ifall man använder samma typ av pulverlack på hojar så jag överlåter det till experterna att svara på. :rolleyes:

Pulverlacken tål värme men inte tillräckligt för att lacka rören. Kanske du kan lacka "ytterröret" på slip-onet däremot. Just det brukar inte bli så varmt.

Jag betalade runt 1800.- när jag lackade ram, hjul, sving, gaffelkronor o.sv o.sv

En lös ram bör ligga runt 1000-1200:-?

Blästad och klar innan du lämnar in!!!

Lämnade in 2 st fälgbanor och 1 bakram. Firman som gjorde jobbet blästrade och pulverlackerade prylarna (samt även klarlackerade fälgbanorna).

Kostade mig 700:-

min R1 fighter blästrade & pulverlackade jag ramen, svingen, båda fälgarna + övre styrkrona

kostnad 900:- svart

Betalade runt 2000:- för ram, sving & en massa småkrafs.

Tips på billiga blästrare i Sthlms/Uppsala trakten då?
Någon som sitter inne med några tips?

Jag brukar ta ca 1000:- för en ram men då blästrar och maskerar jag oxå. 5-600 för fälgar beronde på färg.. Priserna kan variera beroende på hur mycket du kan/vill göra själv..

Är det någon som vet om pulverlack värmebeständit? Jag tänkte kanske lacka slutburken och mellanröret!

Puilverlack fins för olika värmebeständighet.
Men jag har inte sett någon som pallat värmen från krökarna på en hoj.

Men slutröret borde funka, men du måste speca för lackeraren att det är det det ska användas för, för det är inte säkert att de har så värme beständig kvalitet på hyllan.

:hej

*/ ?>
Back