Pris på VFR 750F -93

Benke

Hojåkare?!
Gick med
2 Nov 2003
Hoj
Får nöja mig med trampcykel
Nu har jag stött på en mycket vacker o välvårdad VFR 750F -93a
som bara har gått 2600 mil vilket inte är direkt mycket för en vfr
eller vilken 12 år gammal hoj som helst.
Hojen är som ny för ögat (ej provkört än, då vädret hatar oss hojåkare),
utrustad med slipon, annars orginal.
Säljs av lokal mc-handlare, begärt pris: 49,900:-
Listpris i Bike-beg-test: 39,000:- men då räknar man med 500-700mil per år
vilket ger 6000-8400 mil...

Hur mycket bör jag ge för hojen om den rullar fint?
Har någon bra pruttips, jag suger på att pruta!!! :Bugar
Tack för vänliga åsikter! :banana

Ett tips är att inte bry dig så mycket om antalet mil, undersök hojen noga istället och bedöm den efter skicket.

Det skruvas ganska så mycket på mätarna :död

Just VFR:er står ju snudd på löjligt högt i begpris, men inte helt oförtjänt. Är den så fin som du säger så får handlaren förmodligen sina 49.900:- litet senare i vår, jag skulle gissa att man får vara nöjd om man får ner den till runt 45. Mest synd tycker jag om förre ägaren, om han/hon inte fick ett rejält avdrag på hojen som köptes istället.

(Eller om han/hon, gud förbjude, sålde hojen till handlaren utan inbyte... :eek: )

69:an skrev:
Just VFR:er står ju snudd på löjligt högt i begpris, men inte helt oförtjänt. Är den så fin som du säger så får handlaren förmodligen sina 49.900:- litet senare i vår, jag skulle gissa att man får vara nöjd om man får ner den till runt 45. Mest synd tycker jag om förre ägaren, om han/hon inte fick ett rejält avdrag på hojen som köptes istället.

(Eller om han/hon, gud förbjude, sålde hojen till handlaren utan inbyte... :eek: )

Ja, jag hoppas på att kunna slipa ner prislappen till 45, men finns det något speciellt man kan tänka på som man kan pruta på?

tycker att det lät på tok för högt men jag kan inget om den hojen. Men kom ihåg att MC är köparens marknad fastna inte på något objekt var måttligt intresserad nu únder vintern kan man fynda. Om du vill ha prisvärda saker leta efter objekt med några skråmor i plasten brukar vara enkelt at fix och gör många tusenlappar på priset. PRUTA! Men du ska inte vara oförsämd. Köpte min thunderace -97a förra vintern med lite repor på för 35 000. Då jag klotade den i sommras fick jag ut 53000 på försäkringen :D

SvartR1a skrev:
tycker att det lät på tok för högt men jag kan inget om den hojen. Men kom ihåg att MC är köparens marknad fastna inte på något objekt var måttligt intresserad nu únder vintern kan man fynda. Om du vill ha prisvärda saker leta efter objekt med några skråmor i plasten brukar vara enkelt at fix och gör många tusenlappar på priset. PRUTA! Men du ska inte vara oförsämd. Köpte min thunderace -97a förra vintern med lite repor på för 35 000. Då jag klotade den i sommras fick jag ut 53000 på försäkringen :D

Om det ändå hade varit så väl att där var repor...
Själv fick jag inte ut särskilt mycket när min hoj stals i julas...
Därför begränsad budget :huvet

Benke skrev:
Hur mycket bör jag ge för hojen om den rullar fint?
Har någon bra pruttips, jag suger på att pruta!!! :Bugar
Tack för vänliga åsikter! :banana

Röd/Silver eller Blå/Silver? Den sista kan vara svårare att sälja... Annars är det en helt underbar motorcykel, värd vartenda krona. VFR 750, speciellt 90-93 har ett sjukt bra andrahandsvärde. Dom nyare är inte riktigt lika extrema. Priserna på en fin 90-t ex har stått i pricip still i snart 10 år... Visst, begära kan man ju alltid...

Bollox skrev:
Röd/Silver eller Blå/Silver? Den sista kan vara svårare att sälja... Annars är det en helt underbar motorcykel, värd vartenda krona. VFR 750, speciellt 90-93 har ett sjukt bra andrahandsvärde. Dom nyare är inte riktigt lika extrema. Priserna på en fin 90-t ex har stått i pricip still i snart 10 år... Visst, begära kan man ju alltid...

Hojen är mörkgrönmetallic, och jag missade visst att skriva att den är importerad. Förmodligen därav färgen...?

Benke skrev:
Hojen är mörkgrönmetallic, och jag missade visst att skriva att den är importerad. Förmodligen därav färgen...?
Ja det stämmer. DEn togs bara in i Sverige R/S och B/S 93... Innan var dom svarta, röda eller vita. Import eller inte spelar egentligen ingen roll för prisets skull, anser jag. Det är ändå samma hoj som spottades ut från fabriken i Japan...

Benke skrev:
Ja, jag hoppas på att kunna slipa ner prislappen till 45, men finns det något speciellt man kan tänka på som man kan pruta på?

Har ägt en 93:a själv som iofs gått 5000 mil när jag köpte den. 45000 är helt åt helsike för mkt för den oavsett skick anser jag. Jag gav 28000 för min. Milen e i stort sett skit samma på denna hoj dels för att som föregående talare sa, ofta är skruvade med o dels för att höga miltal aldrig har bekommit VFR i någon större utsträckning. Dessa cyklar rullar hur långt som helst typ. Skulle ge runt 30000 för ett fint ex o eventuellt 34000-35000 för en riktigt fullservad pärla. Hursomhelst så är hojen superskön att köra o en alldeles lagom hoj att börja med. Bara den inte hade varit så tung som den är... :huvet.
Ett tips e o flasha kontanter framför säljaren. Det gjorde jag o fick ner cykeln 7000 genom det. Säljaren var iofs desperat.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien