Pris på usd framgaffel

lotus-jonas

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2010
Hoj
VOR 501 solg. ducati 750 sport 2001. yamaha virago 750 1999. ducati 160 monza 1964
Ska snart börja ett nytt bygge på kawasaki h1 ram och 3 pippig motor. Letar usd framgaffel, från gsxr eller ducati eller så. Hvad är en realistisk pris på usd incl kronor.

Så länge du inte ska köpa nytt finns det inget pris. Du kan hitta en allt från 1500kr-10 000kr

Jag skulle leta på ebay, blocket och köp&sälj här på SH :) lycka till :tummenupp

Jag hittade en fin gaffel med styrdämapare, framaxel, distanser och clip on styret från en -99 gsxr 750, hamnade på 2500:- ink. frakt (slapp tull o moms) kändes helt ok när den kom hem o var så väl inpackad o komplett. Har visserligen inget att montera den på för tillfället men rätt bra att ha om det där bygget jag ska/vill göra dyker upp nån gång.....

Jag hittade en fin gaffel med styrdämapare, framaxel, distanser och clip on styret från en -99 gsxr 750, hamnade på 2500:- ink. frakt (slapp tull o moms) kändes helt ok när den kom hem o var så väl inpackad o komplett. Har visserligen inget att montera den på för tillfället men rätt bra att ha om det där bygget jag ska/vill göra dyker upp nån gång.....

Det bygget har dykt upp..... Hos mig :0) sååååå jag kan ta gaffeln ju :0)

Jag har en 1999 Gsx-r 750 gaffel komplett med clipon(+streetfighterstyrfästen), bromsystem med stålomspunna slangar, fram(och bak)hjul med fräscha däck. Bak typ nytt, fram typ 70% kvar. Täta packboxar.

DATA:

Vikter:
11,7 kg: Framhjul med skivor, spacers, Bridgestone Battlax BT010F 120/70x17".
17,0 kg: Bakhjul med skiva, drevhub, drev, spacers, Michelin Pilot Road 180/55x17"
11,0 kg: Gaffel, krona, clipon, hjulaxel, fighter styrfästen.

Prisförslag 6000:- Som vanligt fri prutning, Istanbul bazar styleé! :rolleyes:

Fast jag har 2 spekulerande sporthojjare före i kön....
Kan kolla med dem och återkomma om intresse finnes....
Bilder kan ordnas..

:hej

/e

Last edited:
Frågan finns ju också om hur mycket ditt bygge kommer att väga. En Hayabusa-gaffel på ett 100 kilosbygge lär inte lira så bra menar jag.

Har en USD-gaffel från en ZX9R -94-97 liggandes. Komplett med hjul, skivor och bromsar (däcket bör nog bytas pga ålder). Hade tänkt mig 3000.- för allt. Saknar framhjulsaxel och gaffelkronan är borrad för styrfäste (streetfighter). Lägger du på 1500.- så skickar jag med ett flång nytt däck samt fatbar-styre + fäste. Finns utanför Lund.

(står för övrigt i ett garage med två H1:or i molekyler, brorsans).

Det bygget har dykt upp..... Hos mig :0) sååååå jag kan ta gaffeln ju :0)

nja....känns som en sån där pryl du vet...så fort man sålt den kom man på vad den skulle vara till, men visst vill du hala upp 3500:- för den så chansar jag på att jag hittar en till fin när jag behöver den :P

Ni verkar ha bra koll på usd gafflar, har en gpz900 från 86 som jag ev vill sätta usd på, finns det något som passar rakt av?
/tyskgrillvante

Ni verkar ha bra koll på usd gafflar, har en gpz900 från 86 som jag ev vill sätta usd på, finns det något som passar rakt av?
/tyskgrillvante

Oftast får man ju pressa ur styrstolpen på underkronan o flytta över den till den "nya" gaffeln, möjligen kan någon annan kawasaki ha samma mått som din hoj, man bör också titta vad det är för offset på kronan, alltså var styrstolpen sitter i förhållande till gaffelbenen, detta har ju att göra med hur styrningen kommer att uppföra sej. Mäta längden på gaffeln är också bra då modernare USD gafflar ofta är lite kortare än äldre hojars gafflar, sedan kan det ju vara smart o använda hjul o bromsar som hör ihop med gaffeln för o slippa laborera med distanser o hjulaxlar, allt går säkert att lösa om man har tillgång till svarv, fräs etc. Gå gärna in på www.customfighters.com o sök runt lite, är säkert nån som har gjort detta förr på GPZ och kanske lagt upp en byggtråd. Lycka till

Nån som har mera info eller en gaffel till salu?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT