Pris på Triumph Speed III

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Bästa pris blev det hos TH med 6920:- hel/hel på en -99a! Jag är 29 år och bor i Malmö!

Har någon fått bättre pris?

T509 skrev:
Bästa pris blev det hos TH med 6920:- hel/hel på en -99a! Jag är 29 år och bor i Malmö!

Har någon fått bättre pris?
Det var ju 1500 kr billigare än vad du skulle fått betala för TriumphCare-försäkringen hos If, så det är nog ett väldigt bra pris skulle jag tro!

Jag tror dig men hur fan kan de komma fram till en sån premie? Har du nåt annat som gör att du får speciellt låg premie? Jag tycker att det verkar som att allt med mycket hk och "lite" vikt blir svindyrt utan specialförsäkringarna. Funderar själv på Kawa Z1000, Speed Triple och Daytona 600. Man sover nog bäst med helförsäkring. Kawan skulle kosta mig 11000 halvförs/halvår + 400 kr/mån i garageförs. Jag bor i Zon1 (SThlm) och är 32 år. KK sedan 2002 bara - det spelar nog roll. Notera att det var halvförsäkring...

EDIT: Fan ljög lite med åldern av misstag...

Last edited:
Nicke skrev:
Jag tror dig men hur fan kan de komma fram till en sån premie? Har du nåt annat som gör att du får speciellt låg premie? Jag tycker att det verkar som att allt med mycket hk och "lite" vikt blir svindyrt utan specialförsäkringarna. Funderar själv på Kawa Z1000, Speed Triple och Daytona 600. Man sover nog bäst med helförsäkring. Kawan skulle kosta mig 11000 halvförs/halvår + 400 kr/mån i garageförs. Jag bor i Zon1 (SThlm) och är 29 år. KK sedan 2002 bara - det spelar nog roll. Notera att det var halvförsäkring...

Jag har kort sedan 1994 så det spelar nog roll! Man kan till och med ställa av (med reservation för missbruk) hojen på vintern men man tjänar inte mycket på det eftersom den största kostnaden är på sommaren! Månadsbetalning finns, Nov-Feb 210:-, Mar 450:-, Apr-Sep 810:-, Okt 450:-!

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!