Pris på PC III montering?

RSV_R skrev:
Tycker det är "helt åt helvete" dyrt att bränna iväg ca:6000 spänn för att ställa luft/bränsle.... :näsblod

Någon kunnig: Är det svårt att meka ihop en egen mapp med hjälp av bänk, lambda, laptopp och Dynojets medföljande mapp-mjukvara?

Är det lätt att förstå vilka parametrar som man ska ändra? Eller är det 2 års utbildning som gäller...?

Bredbandslambda kostar ju en slant men går man ihop några stycken så...Innovative har en väldigt bra som även kan logga annat tex. turbotryck, avgastemp, motortemp, spjälläge mm. Skit i bänken och kör på vägen istället..
 
Last edited:
håller med om att 2500- och uppåt är för dyrt.

Finns en del "hemmapulare" som har dynojetbänk. Många av dem håller på med dragracing och kör i sdcc. De brukar inte vara speciellt dyra... kring 1500-2000 kr. För mappning med lambda.
 
Se till att få det väldokumenterat med AFR-värden etc och så att eventuella "klåpare" identifieras. Annars är det risk att du står där 3k fattigare och du vet inte vad och varför saker har gjorts på din MC. Självklart är du närvarande med ett konstant flås i deras nackar med frågan "vad gör du nu?". :7peta :hihi
 
Jag hade 108 RWHP helt original.
med Yoshi helsystem och PC3 - 113.

Det är dock inte det viktiga, hela kurvan blir så mycket bättre!
ev dippar kan ofta rätas ut helt, samt att du får samma effektökning över hela registret.

Dynojet papprena du får ut sen blir ju lite av en värdehandling när du ska sälja vidare oxo.

/N

Zee skrev:
Hur mycket ger det att köra en PC?

Märker man ngn skillnad?
 
isse skrev:
Jag hade 108 RWHP helt original.
med Yoshi helsystem och PC3 - 113.

Det är dock inte det viktiga, hela kurvan blir så mycket bättre!
ev dippar kan ofta rätas ut helt, samt att du får samma effektökning över hela registret.

Dynojet papprena du får ut sen blir ju lite av en värdehandling när du ska sälja vidare oxo.

/N


Tackar tackar! :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top