Pris på motor/låda R1:a?

*Thunder*

Ralle
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
GSX-R 1000 -01
Vad kan man få ge för en komplett motor till en R1:a? till en 02:a. hellst under 2000mil.
Samt arbetskostad för ett byte?
En fråga till, vad kostar en renovering av lådan + kopplingbyte på samma maskin?
Ge gärna lite riktpriser, sen får ni gärna skriva var man får tag på grejerna =)

jag skulle tippa på att renoveringen av motorn med material & arbetskostnad hamnar runt 10 lappar. (beroende på hur omfattande renoveringen av lådan blir) men att det då tar en eller ett par veckor innan du får tillbaka den.

Köper du en komplett motor, så kan du göra ett klipp, men då gäller det att du själv gör jobbet. min kostade unde 10 lappar & jag bytte den själv.

samtidigt har man sin egna motor kvar som reservdelsmotor.

Jag sålde min R6 motor (-99) för 9k, men en puffra till en R1:a är väl kanske värd lite mer. Allt mellan 10 - 15k från en privatperson.

Okej då vet jag lite hur det ligger till, men var får man tag på motorer och övriga delar? Vad finns det för "skrotar" och dyl?
Saken är den att jag tycker det knackar oroväckande från motorn, så jag är beredd på det värsta. vet inte om det kan va så att man klarar sej på att byta bara vev/ramlager. Vill iaf att någon kunnig kollar på det, Tråkigt att köra o va orolig hela tiden för att det skall rasa.
Men vad kostar en renovering av en växellåda med ny koppling? Fick inte riktigt någon klarhet i om ni menade pris på motor eller låd renovering.
tack tack! =)

*Thunder* skrev:
2142222 Okej då vet jag lite hur det ligger till, men var får man tag på motorer och övriga delar? Vad finns det för "skrotar" och dyl?
Saken är den att jag tycker det knackar oroväckande från motorn, så jag är beredd på det värsta. vet inte om det kan va så att man klarar sej på att byta bara vev/ramlager. Vill iaf att någon kunnig kollar på det, Tråkigt att köra o va orolig hela tiden för att det skall rasa.
Men vad kostar en renovering av en växellåda med ny koppling? Fick inte riktigt någon klarhet i om ni menade pris på motor eller låd renovering.
tack tack! =)
Skrotar

Annars sök bland annonserna här på SH, Blocket osv. Fast börja med att kolla den du har. Låt bli att köra och låt nån annan kolla på det om du känner att du inte är så hemma på det. Blir förmodligen billigare än att byta rova.

Det finns många som är duktiga på motorer här på SH, hör efter i Mekforumet om det är nån som har erfarenhet av R1-motorer.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back