Pris på Mito och RS i Tyskland?

Lodisen skrev:

Du kan hitta dom till bra priser där nere men hur bra den har blivigt behandlad lär du märka ett tag efter du haft den. Har hört att nuförtiden ska mycket man köper från Tyskland (125:or) vara ganska hårt pressade på tex. autobahn. Men det är klart man kan hitta bra motorcklar där nere med men att kolla igenom den ordentligt och köra en längre tur på provkörning är nog värt det.

Det där med Autobahn snacket, man behöver inte en motorväg för att kunna pressa 125:or rejält.

Inga 1000 kubikare direkt.

Jag skulle endast köpa 125:or som är strypta till 80 km/h. Sett sådana som gått 60.000 km :)

H4 skrev:
Det där med Autobahn snacket, man behöver inte en motorväg för att kunna pressa 125:or rejält.

Inga 1000 kubikare direkt.

Jag skulle endast köpa 125:or som är strypta till 80 km/h. Sett sådana som gått 60.000 km :)

Jag skulle dock hålla mig borta från cyklar som är strypta till 80km/h, då jag hört att dessa kan vara kraftigt modifierade och vara svåra att ostrypa. Har t.ex hört talas om mindre dimension på förgasaren och modifierad cdi box.

Svåra att ostrypa?

Nej, inte om man kan. Kostar kanske några tusen extra, men motorn är i bättre skick skick skulle jag våga tro än en likadan fast ostrypt.

H4 skrev:
Svåra att ostrypa?

Nej, inte om man kan. Kostar kanske några tusen extra, men motorn är i bättre skick skick skulle jag våga tro än en likadan fast ostrypt.

Några tusen extra, Dom tusen billigare det blir att köpa i Tyskland än i Sverige.

:rolleyes:

Padde skrev:
Några tusen extra, Dom tusen billigare det blir att köpa i Tyskland än i Sverige.

:rolleyes:

Nää, aldrig.

Hitta en RS här i Sverige för 10.000 kr :lol Helt omöjligt.

H4 skrev:
Nää, aldrig.

Hitta en RS här i Sverige för 10.000 kr :lol Helt omöjligt.

tänk på reg, skatt, bensin, båt, bensin tillbaks, du slutar nog på en 15tusen efter det.

Ja, men hitta en RS 98:a som gått 20.000 för 15.000 här i Sverige?

Lika omöjligt det också.

Har inte sett en enda under 20.000 här i Sverige.

H4 skrev:
Ja, men hitta en RS 98:a som gått 20.000 för 15.000 här i Sverige?

Lika omöjligt det också.

Har inte sett en enda under 20.000 här i Sverige.

20.000mil?? :skrämd

H4 skrev:
Varför skulle du tro att det är 20.000 mil?

Vissa måste ha utförliga beskrivningar, det ska stå km.

jo förstår du, vissa av oss är lite felskapta. Jag tror du hör in där.

Men varför kolla stumt på miltalet? det är väl bättre att den gått lite längre så man vet att den funkar iaf.

En sak, gör va fan du vill, jag tror ingen av oss här bryr oss. Har du ingen egen vilja eller? Fast du frågar här så tror jag du gör som du vill iaf.

:kocko

DJM skrev:

Men varför kolla stumt på miltalet? det är väl bättre att den gått lite längre så man vet att den funkar iaf.

En sak, gör va fan du vill, jag tror ingen av oss här bryr oss. Har du ingen egen vilja eller? Fast du frågar här så tror jag du gör som du vill iaf.

Klart att man inte kollar stumt på miltalet :fatta! Men jag tog bara ett exempel.

DJM skrev:

:lol :lol :fakta

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...