Pris på Honda CBR 954 RR?

rossie102

Manne
Gick med
9 Feb 2005
Ort
Gotland
Hoj
Aprilia SXV 550 -07
Är i bytessvängen med min gamla mc. Ska förmodligen byta till en Honda CBR 954 RR av årsmodell 2003. 2700 mil.

Min fråga till er blir då, Vad är dessa värda i runda slängar?
 
du får nog lägga mellan 60 - 70.000. Jag kan tycka att det är lite dyrt.. men smakar det så kostar det!
är själv väldigt sugen på en! Men dom verkar inte finnas i överflöd !
 
Du får nog räkna med att lägga 60' för en 2003:a, iallafall nu när priserna är höga. Såg en 2002:a med Repsollack för 48' säljas (av företag, no less) i höstas. De hade för övrigt en 2003:a för 50'.

Vill du ha en nu får du betala för dig.
 
Köp min... Jag vill ha 200 000kr för den! :rolleyes:
Ärligt talat. 954:an är en toppenhoj om man ska pendla/kör längre sträckor eller smiska kurv-vägar. Tror det delvis är därför dem är så eftertraktade.

En fin -03:a kan vara värd 64 000-68 000:- För det priset släpper jag även min! :D
En -02:a säg ca 60 000-62 000:- kanske. Går dem neråt 48 000:- utan att den är omlackad eller lagd så skulle jag inte tveka en sekund!!!!
 
Last edited:
Jag ser vad andra säger i tråden, men hade inte betalat mer än max 50.
Detta med tanke på att det är sista årsmodellen innan uppdateringen a´la el gigante 2004 och således en "obsolet" modell.
Jag menar, varför betala NÄSTAN lika mycket för en utdaterad 2003:a som för en ljusår bättre 2004?

Sen att man kan GILLA 954:an bättre osv är en annan sak.
KOlla priser på mobile.de och inse att några 70 lär det ju aldrig bli ens i Sverige.

Men ett rimligt värde ligger ändå säkerligen mellan 50 och 65 beroende på mil och skick.
 
Jag ser vad andra säger i tråden, men hade inte betalat mer än max 50.
Detta med tanke på att det är sista årsmodellen innan uppdateringen a´la el gigante 2004 och således en "obsolet" modell.
Jag menar, varför betala NÄSTAN lika mycket för en utdaterad 2003:a som för en ljusår bättre 2004?

Sen att man kan GILLA 954:an bättre osv är en annan sak.
KOlla priser på mobile.de och inse att några 70 lär det ju aldrig bli ens i Sverige.

Men ett rimligt värde ligger ändå säkerligen mellan 50 och 65 beroende på mil och skick.

Schyyyy!! Inte så högt. Vi som har en 954:a måste ju givetvis hålla upp värdet på dem! :D

Komfortmässigt anser jag inte 2004:an 1000cc vara ljusår bättre. Möjligtivis på prestandarden, men 954:an är som klippt och skuren för oss som är lite längre.

//KaliZ
 
Komfortmässigt anser jag inte 2004:an 1000cc vara ljusår bättre. Möjligtivis på prestandarden, men 954:an är som klippt och skuren för oss som är lite längre.

//KaliZ


Absolut!
MEn i min lilla ankdamm (trademark) så anser jag inte att firebladens viktigaste egenskapp är komfort, då det ju (trots allt?) är en sportmaskin som ska piskas på bana.
Då finns det bättre hojar om man söker komfort.

Men visst, det finns grader i helvetet, och skulle man köra en sportmaskin som ÄVEN klarar långa tripper så blir det ju en blejd alla dagar i veckan.

Anekdot: (tror jag berättat dena förr) men ok...
En kompis, som har ett gäng hojar, med bla en 00:a fireblade (likadan som 954:an) några vanliga gathojar a´la classic 70 tal och nån råttig 80-tals custom (dem hade man nästan förträngt!) samt på toppen av det en Panna. (Pan European anm. alltså inte en Panhead...)

Nu skulle han till Milano.

Och av alla hojarna han hade valde han ju...

...givetvis blejden!

Karln är närmare 2 meter dessutom, men han var go och gla, kexchokla efter resan! :tummenupp
 
Jag ser vad andra säger i tråden, men hade inte betalat mer än max 50.
Detta med tanke på att det är sista årsmodellen innan uppdateringen a´la el gigante 2004 och således en "obsolet" modell.
Jag menar, varför betala NÄSTAN lika mycket för en utdaterad 2003:a som för en ljusår bättre 2004?

Sen att man kan GILLA 954:an bättre osv är en annan sak.
KOlla priser på mobile.de och inse att några 70 lär det ju aldrig bli ens i Sverige.

Men ett rimligt värde ligger ändå säkerligen mellan 50 och 65 beroende på mil och skick.

04/05 hade mer toppeffekt än 954:an, komforten vet jag inte eftersom jag aldrig kört en CBR1000RR men vad gäller chassi så hade 954:an ett kompaktare och mer snabbstyrt chassi och även bättre bromsar än 04/05:an. Om jag inte minns helt fel så var även 954:an lättare än efterföljande modell och den hade även bättre vrid i mellanregistret.

Inte för att jag skulle ha något emot en 1000RR men jag ville bara påvisa att det faktiskt finns fördelar med en 954:a också, om man nu gillar en lättare och mer snabbstyrd hoj vill säga :)
 
Last edited:
Jons66 här på forumet verkar ska sälja sin.
 
Scheisse, vilka överpriser.
Nog för att hojen är trevlig men 60-70 papp. :va
Dom lär väl gå upp nu när våren kommer också.
 
Absolut!
MEn i min lilla ankdamm (trademark) så anser jag inte att firebladens viktigaste egenskapp är komfort, då det ju (trots allt?) är en sportmaskin som ska piskas på bana.
Då finns det bättre hojar om man söker komfort.

Men visst, det finns grader i helvetet, och skulle man köra en sportmaskin som ÄVEN klarar långa tripper så blir det ju en blejd alla dagar i veckan.

Anekdot: (tror jag berättat dena förr) men ok...
En kompis, som har ett gäng hojar, med bla en 00:a fireblade (likadan som 954:an) några vanliga gathojar a´la classic 70 tal och nån råttig 80-tals custom (dem hade man nästan förträngt!) samt på toppen av det en Panna. (Pan European anm. alltså inte en Panhead...)

Nu skulle han till Milano.

Och av alla hojarna han hade valde han ju...

...givetvis blejden!

Karln är närmare 2 meter dessutom, men han var go och gla, kexchokla efter resan! :tummenupp

Med det urvalet av hojar i garaget vette tusan om man kan betrakta hans val av hoj meriterande för bladen. Kändes givet i mina öron iaf :)
 
Köpte min -02:a i januari i år för 62 000kr.
Kanske lite i överkant för en omlackad, men lackjobbet är MYCKET seriöst gjort. Har varit ute och kört lite och är väldigt nöjd med den, bra drag och lättstyrd. Hade en blade-98 förut, skillnaden är enorm...
Lycka till med letandet, för det är en fin hoj, om än ganska ovanlig.
// Stefan Sjunnesson
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top