Pris på hoj utan motor?

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Jag undrar vad en ZX9R-95 utan motor kan vara värd på ett ungefär?
Fullt fungerande, fint skick och godkänd besiktning, men utan motorn alltså.

För femton kan den säljas samma dag, eller ta ett år. Dvs någon behöver EXAKT det.

För åtta, nerprutat till sex på plats kan du nog sälja den inom någon vecka eller två.

Har du tid och plats för delarna så får du ju bäst betalt om du säljer den del för del istället. Då kan det nog sluta med att du får in lika mycket som du betalar för hela hojen och liksom har motorn gratis.
Men det är väl ett flerårsprojekt.

Ett alternativ är ju att sätta in 750-motorn i ZX9an och sälja den som en 750. Inte för att jag ser någon ekonomisk fördel mot att sälja i delar.

För 18 papp får du en hel 98:a med motor eller för 8500:- så får du en 97:a med motor. Så 15 är nog dröm och glöm på.
5000 skulle jag tippa på att du kan få om någon råkar ha en motor över.

- Nä 15´känns helt orealistiskt. Men var hittar du: "för 8500:- så får du en 97:a med motor"?

- - - Updated - - -

Har du tid och plats för delarna så får du ju bäst betalt om du säljer den del för del istället. Då kan det nog sluta med att du får in lika mycket som du betalar för hela hojen och liksom har motorn gratis.
Men det är väl ett flerårsprojekt.

Ett alternativ är ju att sätta in 750-motorn i ZX9an och sälja den som en 750. Inte för att jag ser någon ekonomisk fördel mot att sälja i delar.

- Jag har funderat i båda de banorna, men kommit fram till att jag - ifall detta blir av - sälja 9:an hel utan motor, och även sälja en av ZX7-motorerna initialt.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park