Pris på en Suzuki GSX-R 750?

fazerfun skrev:
alltså...jag har svårt att vara objektiv när det gäller gixxer eftersom de är så jävla bra hojar men 40k för en 97 känns i överkant. 35k är rimligt, får du den för 30k är säljaren dum i huvudet/desperat, vilket inte är fallet så ofta Kan också vara vettigt att fråga varför motorn gått igenom en helrenovering efter bara 3000 mil? Har killen kvitto på renoveringen?

Försökte ringa tidigare ägaren (som hade renoverat den) och höra varför den renoverats etc men inte fått tag på honom. Finns kvitton på strax under 11'000 kr enligt killen som har den nu.

Mvh, Per Eriksson
 
Ater skrev:
Spanat lite på en Suzuki GSX-R 750 -97 som gått 4000 mil, motorn är dock renoverad totalt och har gått 1000 mil sedan dess.
Personen som ska sälja hojjen begär strax över 40' kkr för den, är detta ett lämpligt pris?

Mvh, Per

Frågan varför den är totalrenoverad? jag hade varit misstänksam

jag köpte exakt samma hoj, men hade hade gått 2300 för 35', den var helt orginal
 
Pippi skrev:
Serviceboken fattas.


Jag råkade av en slump hitta min service bok. Du kan få den :)

Service bok på en 92a känns som ett skämt. Gå på skicket och hur den verkar. Enfast jag äger en 92a själv så måste jag säga att 30 låter lite mycket, men inte helt orimligt om det är i kanon skick. 25 låter som en bättre deal i mina ögon. Har en bekant som har en 95a till salu.
 
falkor skrev:
Frågan varför den är totalrenoverad? jag hade varit misstänksam

jag köpte exakt samma hoj, men hade hade gått 2300 för 35', den var helt orginal

Blir kanske att ringa och surra med pajken då och höra lite mer, pruta lite dvs! =)
 
Säljer min... för ~37k det är 98 12(99 års modell och den är registrerad i slutet av 99) plus sportluftfilter, Rombo ljuddämpare, styrdämpare, 142hk på pappret(+ sportluftfilterns,ljudämparens hk), nytt drivpaket, nytt framdäck. Går perfekt.. p.s. importerad
 

Bifogat

  • jo.JPG
    jo.JPG
    60.2 KB · Visningar: 130
Ater skrev:
Försökte ringa tidigare ägaren (som hade renoverat den) och höra varför den renoverats etc men inte fått tag på honom. Finns kvitton på strax under 11'000 kr enligt killen som har den nu.

Mvh, Per Eriksson

11k... :confused: låter som om något major har hänt med motorn och då ska du ta reda på vad det är. De här motorna är mkt slitstarka om de sköts...det kan ju vara så att motorn aldrig har varit bättre än nu men det kan också var ett tecken på en eller flera ägare som skitit i servicen och bara gasat, gärna med en kall motor till varvstopp. Och då kanske vxllådan är nästa grej som rasar vilket inte är billigt....jag skulle vara mkt försiktig om jag vore du. Säsongen 06 är en bit bort...ta god tid på dig, det finns flera gsxr 750 därute.
 
fazerfun skrev:
11k... :confused: låter som om något major har hänt med motorn och då ska du ta reda på vad det är. De här motorna är mkt slitstarka om de sköts...det kan ju vara så att motorn aldrig har varit bättre än nu men det kan också var ett tecken på en eller flera ägare som skitit i servicen och bara gasat, gärna med en kall motor till varvstopp. Och då kanske vxllådan är nästa grej som rasar vilket inte är billigt....jag skulle vara mkt försiktig om jag vore du. Säsongen 06 är en bit bort...ta god tid på dig, det finns flera gsxr 750 därute.

11K kronor tycks man kunna komma upp i snabbt. Jag såg kvitto på att min
20-kronors-hoj hade fått nya original kammar/lyftare för 7500 kr + arbete/moms för 2000 mil sedan, summa 10000 kr för någon tidigare ägare och då tyckes de ha strukit ny kamkedja ur listan för att trimma ner notan.
Jag la märke till för ett tag sedan att varvstoppet verkar vara satt ur funktion på mitt exemplar. Och jag har sett gummiresterna under bakskärmen :(
så det måste vara ett mkt beprövat exemplar (15 ägare) som klarat sig så långt.
Därmed ingen risk för haveri nu så lugnt som jag kör :hihi
 
Last edited:
fazerfun skrev:
11k... :confused: låter som om något major har hänt med motorn och då ska du ta reda på vad det är. De här motorna är mkt slitstarka om de sköts...det kan ju vara så att motorn aldrig har varit bättre än nu men det kan också var ett tecken på en eller flera ägare som skitit i servicen och bara gasat, gärna med en kall motor till varvstopp. Och då kanske vxllådan är nästa grej som rasar vilket inte är billigt....jag skulle vara mkt försiktig om jag vore du. Säsongen 06 är en bit bort...ta god tid på dig, det finns flera gsxr 750 därute.
Tycker inte det verkar så farligt,Min cross motor kosta 24 o laga :(
 
gunnar_gt750 skrev:
11K kronor tycks man kunna komma upp i snabbt. Jag såg kvitto på att min
20-kronors-hoj hade fått nya original kammar/lyftare för 7500 kr + arbete/moms för 2000 mil sedan, summa 10000 kr för någon tidigare ägare och då tyckes de ha strukit ny kamkedja ur listan för att trimma ner notan.
Jag la märke till för ett tag sedan att varvstoppet verkar vara satt ur funktion på mitt exemplar. Och jag har sett gummiresterna under bakskärmen :(
så det måste vara ett mkt beprövat exemplar (15 ägare) som klarat sig så långt.
Därmed ingen risk för haveri nu så lugnt som jag kör :hihi

Point taken...tycker ändå det är lite märkligt med en "renovering" efter så pass få mil...

:) aha, så det är det som sitter fastkloggat på insidan av min bakskärm.....skämt å sido, hade den inte haft lite "rejspatina" så skulle jag nästan blivit misstänksam. Min har inte haft fullt så många ägare (9 st, en mellan 90-03) men de klistermärken som satt på när jag köpte den var inte från någon touringklubb om man säger så... :rolleyes: Den har säkert få varva ur både en och två gånger men nu är det en lugnare tillvaro som väntar. :hihi
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top