pris på AGV hjälm ??

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Min hjälm har gått i backen ganska rejält....dock bara tappad, jag vet att vi disskuterat detta innan att man ska byta ut skadade hjälmar omedelbart. Så mitt försbolag undrar pris på en likvärdig hjälm som den jag har (se bild) jag köpte hjälmen beg (knappt använd) så jag har inte en aning om pris :confused: på den, har ni ??? :tummenupp

Tack.... :squid

Bifogat

• hjälm sidan.jpg
    hjälm sidan.jpg
    79.3 KB · Visningar: 257
fluppen skrev:
en av skadorna...

den behäver bytas a.s.a.p. Men det är ju bara säga till försäkringsbolaget ett pris till dom vad du köpte den för (Ditt eget samvete får bestämma, köpte jag den för 4350 Kr eller för 2100 kr) Det är du som säger priset till Försäkringsbolaget

R1 Uffe skrev:
den behäver bytas a.s.a.p. Men det är ju bara säga till försäkringsbolaget ett pris till dom vad du köpte den för (Ditt eget samvete får bestämma, köpte jag den för 4350 Kr eller för 2100 kr) Det är du som säger priset till Försäkringsbolaget

Men dom frågade ju efter hur mkt en liknande kostar ny...

fluppen skrev:
Min hjälm har gått i backen ganska rejält....dock bara tappad, jag vet att vi disskuterat detta innan att man ska byta ut skadade hjälmar omedelbart. Så mitt försbolag undrar pris på en likvärdig hjälm som den jag har (se bild) jag köpte hjälmen beg (knappt använd) så jag har inte en aning om pris :confused: på den, har ni ??? :tummenupp

Tack.... :squid

Jag har en AGV samma modell betalade 2800 kr förra sommaren.
Sen tar du ut hjälmen på hemförsäkringen! JAg tror att det ska gå. Men åk till en handlare och få ett kvitto av han på en AGV :rock

Re: Re: pris på AGV hjälm ??

750r Mange skrev:
Jag har en AGV samma modell betalade 2800 kr förra sommaren.
Sen tar du ut hjälmen på hemförsäkringen! JAg tror att det ska gå. Men åk till en handlare och få ett kvitto av han på en AGV :rock

Ja okej.. tack det var det svaret jag ville ha... jag sa till förs.killen att den ligger nog mellan 2500:- och 3000:-. :rock
Då sa han att det e bara att komma in med hjälmen så får du ersättning.
Nått kvitto har jag dock inte...men det går ju att ordna :rolleyes:

Förresten var det 2800 i nypris då va ?

blir det en ny agv eller? säg att du köper en shei raaaaaid, de är finast o mest poser-vänliga!!! (från en som vet) :D

Asylum_Nakaza skrev:
blir det en ny agv eller? säg att du köper en shei raaaaaid, de är finast o mest poser-vänliga!!! (från en som vet) :D

Blir nåt för max 3000 spänn...vet ej vad än, beror på försbolaget

svart hjälmar e inte poser... :fakta

Re: Re: Re: pris på AGV hjälm ??

fluppen skrev:
Ja okej.. tack det var det svaret jag ville ha... jag sa till förs.killen att den ligger nog mellan 2500:- och 3000:-. :rock
Då sa han att det e bara att komma in med hjälmen så får du ersättning.
Nått kvitto har jag dock inte...men det går ju att ordna :rolleyes:

Förresten var det 2800 i nypris då va ?

Jo den var ny men jag fick ett rabbaterad pris på den för att jag köpte skor och handskar åxo....
Men om jag inte mins fel så kostade hjälmen 3400 eller 3200.
så lite rabbat fick jag ju.....Lycka till

Re: Re: Re: Re: pris på AGV hjälm ??

750r Mange skrev:
Jo den var ny men jag fick ett rabbaterad pris på den för att jag köpte skor och handskar åxo....
Men om jag inte mins fel så kostade hjälmen 3400 eller 3200.
så lite rabbat fick jag ju.....Lycka till

Ska till en återförsäljare som säljer agv nu och få ett pris på papper sen ska jag till förs.bolaget, återkommer med info..

Re: Re: Re: Re: Re: pris på AGV hjälm ??

fluppen skrev:
Ska till en återförsäljare som säljer agv nu och få ett pris på papper sen ska jag till förs.bolaget, återkommer med info..

:mad:
Förbannade försäkringbolag ! (länsförs) jag lämnade in hjälmen hos dom för att få ut ersättning för en ny, tänkte jag. Tio minuter senare ringer idioten upp mig och säger att dom kan betala ut 300:- till mig (självrisk avdragen)
Jag sa till han både det ena och det andra :6surkart hjälmen var ju skadad därför sjunker värdet på den sa han... va fan hur tömd får man va ?? det e ju därför jag lämnar in den !!
Och då säger han:
-ja...du får väl överklaga.
-Det ska jag fan ta mig och göra, sa jag.

Vad har man allriskförsäkring till när man inte kan uttnyttja den ???

Nån som vet vad man kan göra? eller har vart med om nåt liknade ??

:mad: / arg

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!