Pris frågor för en r6:a!

zaya

Speed of life
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
Yzf R6
Hej...
Jag ville fråga hur mycket ett nytt drevpacket kostar respektive bak däck, 180/55 R 17.
Jag har har besökt en verksta och det var dyrt säger jag bara:mad: ...

Skriv gärna priset samt vart kan man få tag på prylarna..
Tack i förhand
Zaya

Drivpaket går väl på en 1500? Ett bakdäck kan du köpa på nätet för allt från 1100-2000 typ?

HanneZ skrev:
2520337 Drivpaket går väl på en 1500? Ett bakdäck kan du köpa på nätet för allt från 1100-2000 typ?
Jag fick höra att det kostade 4,5k för drivpacket och enkel backdäck
Fan vad de lurar... skit
Tack

Annars kan du titta här till vänster *pekar*. Mark har jag köpt däck av, snabbt å relativt billigt!

zaya skrev:
2520349 Jag fick höra att det kostade 4,5k för drivpacket och enkel backdäck
Fan vad de lurar... skit
Tack

Var några hundringar billigare för det bakdäck jag köpte på reifenversand.com jämfört med mcdackonline. Drivpaket borde egentligen också gå att finna från Tyskland. Gäller bara att ha lite framförhållning och kanske ha ett bakdäck hemma den dag det behöver bytas.

Tänk på att de flesta däckhandlare inte gillar att du köpt ditt däck nån annanstans och att de därför föreslår ett hutlöst pris för att byta däck på fälg. Förmodligen kan du få ner priset mer genom att hitta nån meck som inte ligger så centralt (dvs inte har nån hög hyra att betala), bara ringa runt och kolla alltså.:cool:

zaya skrev:
Fan vad de lurar... skit
Tack
Ja, det går ut på att lura av dig så mkt pengar som möjligt men samtidigt tro att du gjort en bra affär!

Frän R6:a du har med stödet på fel sida :yoparty

zaya skrev:
Fan vad de lurar... skit
Tack
Jag köpte till min r1a ibörjan på säsongen så kostade framdrev ca300 bakdrev 400:- elle nåt,kedjer finns ifrån ca 1000:- å uppåt beroende på märke osv...4500:- hahaha :tomten

HanneZ skrev:
2520383

Hehehehe:D Han kanske är vänsterbent :rolleyes:

Last edited:
HanneZ skrev:
2520383 Ja, det går ut på att lura av dig så mkt pengar som möjligt men samtidigt tro att du gjort en bra affär!

:D :D
Bilden är spegelvänd..
Hur kan du tro att jag har gjort en bra affär när priset är högre med 1,5k?

zaya skrev:
2520753 :D :D
Bilden är spegelvänd..

Går på många sätt att få kunden att tror han gjort ett klipp (dom kan)

Men det kanske inte var så väldigt dyrt för jag antar firman skulle montera sakerna då? Nu kommer du ju får göra allt själv, men var det tänkt att du skulle få montera det själv till det priset så var det ju bara dyrt!

zaya skrev:
Fan vad de lurar... skit
Tack

Det är inte ens billigt, monterat och klart.

Långa farbron skrev:
2520405 Kolla med www.addemoto.se för billiga drivpaket.

Shit grym Webbsida men jag lyckades inte hitta drivpaket för min r6:a.. Vad är skillnaden mellan Drivpaket med förstärkt o-ring kedja och drivpaket med extraförstärkt o-ring kedja.. vad är förstärkningen och vad är o-ring kedja...?
Tack för sidan...

Mr Helmut skrev:
2520759 Går på många sätt att få kunden att tror han gjort ett klipp (dom kan)

Men det kanske inte var så väldigt dyrt för jag antar firman skulle montera sakerna då? Nu kommer du ju får göra allt själv, men var det tänkt att du skulle få montera det själv till det priset så var det ju bara dyrt!

Jo, de skulle montera allt men jag skulle göra 4k mil:s servis hos de som oxå kostade mellan 4- och 4,5k, han var inte säker på prisert..
Allt skulle kosta mellan 8,5k och 9k...
Vad sägs?

Last edited:
zaya skrev:
2520778 Shit grym Webbsida men jag lyckades inte hitta drivpaket för min r6:a.. Vad är skillnaden mellan Drivpaket med förstärkt o-ring kedja och drivpaket med extraförstärkt o-ring kedja.. vad är förstärkningen och vad är o-ring kedja...?
Tack för sidan...

Förstärkningen är väl att den är kraftigare i sitt utförande dvs grövre länkar osv.

O-ring är att det sitter o-ringar (gummiringar) i varje länk för att hålla kvar fettet i länken och skydda mot smuts.

Vilket gör att kedjan inte slits lika fort.

Ring dom och fråga,så löser dom det säkert,iaf har det löst sig varje gång jag har ringt dom.

Långa farbron skrev:
2520786 Förstärkningen är väl att den är kraftigare i sitt utförande dvs grövre länkar osv.

O-ring är att det sitter o-ringar (gummiringar) i varje länk för att hålla kvar fettet i länken och skydda mot smuts.

Vilket gör att kedjan inte slits lika fort.

Ring dom och fråga,så löser dom det säkert,iaf har det löst sig varje gång jag har ringt dom.

Tack för hjälpen :Bugar

zaya skrev:
2520753 :D :D
Bilden är spegelvänd..
Haha, jag glömmer aaaaldrig när en åtminstone dåvarande dumsnåle vän skulle åka till en mc-affär o köpa en hjälm för ABSOLUT MAX 1500. Det hela slutade med att han kom därifrån med en dyr arai + ett visir för 800 spänn. Det va en bra försäljare :D

HanneZ skrev:
2520862 Haha, jag glömmer aaaaldrig när en åtminstone dåvarande dumsnåle vän skulle åka till en mc-affär o köpa en hjälm för ABSOLUT MAX 1500. Det hela slutade med att han kom därifrån med en dyr arai + ett visir för 800 spänn. Det va en bra försäljare :D

Jag hade oxå tänkt mig betala som max 5 tusen för allt, servis drevpaket och 4000 mil:s servis... det blev istället 9 tusen och jag vara nära på att betala :D :D tills jag frågade er!!
Sporthoj e bäst...

Tack!

Iom att det var inklusive montering var det väl inte så farligt? 700 kr drev, 1000 kr kedja, 1800 kr bakdäck = 3500 kr, + 1000 kr för monteringen. Inte speciellt dyrt enligt mig.

Det är självklart billigare att beställa prylar från Tyskland och byta själv. Men vill man slippa jobbet kan det kanske vara värt en tusenlapp.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back