Pris för Mc-lappen ?

Mitt gick på 1720:- uppkörning + Teori.

Just de 200:- eller va det va för att trycka nytt körkort.

Samma här 1720:- + 200:- för att trycka nytt körkort! :tummenupp :)
Övningskörde privat både med min gamla cbr 600 och farsans 1100 Black Bird som jag även körde upp på.

Så det beror ju helt och hållet på vilka tillgångar du har samt hur pass fort du lär dig om du ska ta lektioner.

8000:-, det inkluderade: teoripaket (böcker och skiva), 4 lektioner, uppkörning + hyra av hoj från skolan (dom tar betalt för en dubbellektion under uppkörning). Uppkörningen kostade 3 lappar bara den.
Lycka till!

kolla om du kan låna ett teoriprogram till datorn och plugga lite på kvällarna, det gjorde jag och så körde jag så mycket som möjligt privat. Tog 2st lektioner på skola sedan va det klart :tummenupp

Det kostade mig 3800:- (för 6 år sedan)

Tog kortet i somras och med allt blev det 8500:-
Hade aldrig kört tung mc innan och körde ingeting privat. Har kört lite cross innan så lite mc vana hade man sedan tidigare.

Helt klar värt pengarna :)

Inkl lämp. och hyra av körskolans hoj 5300. Körde fyra lektioner. Hade b-kort och hade kört moped och cross innan.

gjorde visserligen allt privat men betalade endast 1195:-
och då tabbade jag mig så det blev 3:e gången gillt för o få lappen.

Last edited:
Tog mitt kort 2004 och det gick på ca. 4 kkr inklusive 2 körlektioner, och dom lektionerna var guld värda.
En utav killarna som körde upp samtidigt som mig hade inte tagit någon lektion så han hade helt fel uppfattning om hur garagesväng och manöverbana skulle tas.
Jag hade oxå övat garagesvängen på fel sätt innan jag tog lektioner.

shit hur gick det till?
min uppkörning gick på typ 3500:- (fick ju hyra en hoj av skolan) + några hundringar för teoriprovet så börjar man ju närma sig 4000 loppor redan där! blev det en halv lektion eller? :)

det är säkert pris skillnad på sthlm och andra ställen i landet men jag hamnade på ca 10 tusen, då hade var det ungefär som om jag fortfarande hade napp när första lektionen kom. hade aldrig kört innan.

tycker jag själv kom väldig billigt undan men hade ju världens bästa körskola :) hehe

Jag körde privat en del, fick ett ryck straxt innan semestern 08 och bokade teoriprovet till v31. Klarade det och ringde upp en bilskola och sa som det var, kört en del privat, har teorin och vill försöka mig på a-kortet innan säsongen är slut. Bilskolans svar var "vi ska köra manöverbana på onsdag med några elever som har bokat körprov. Haka på där så får vi se". Efter 20 minuter kommer läraren fram och säger att han ringt kontoret och sagt åt de att boka tid åt mig. "Ser att du kan hantera hojen men vi behöver nog en lektion till".

Körde en lektion/övningsuppkörning och sen till den riktiga uppkörningen. Totala räkningen från trafikskolan var 2500 kronor. Tror ägaren gillade min direkta approach samt att han såg att jag kunde hantera hojen.

Alla böcker jag behövde lånade jag.

Ibland har man tur...men det är först till vintersäsongen 2009 jag visar att jag faktiskt kunde köra.

//d

Om jag minns rätt så var det 3600Kr inkl allt, tog kortet 2006.
Körde även på skolans hoj eftersom min var för liten för tungt kort :)

A1 kostade ca 5000 totalt, och sen blev det ju bara en uppkörning för att uppgradera till A så det blev inte så mycket:)

Mitt kosta 2700.. körde allt privat, 1700 för körning å teori, sen fick ja pröjsa en 1000 för att hyra en gammal suzuki gs 1000 att köra upp på då min hornet 600 var för liten.. fick reda på de veckan innan uppkörning...

men d löste sig smidigt fick hyra den hojen freda till måndag, så ja hade helgen på mig att lära känna den...

Jag körde privat en del, fick ett ryck straxt innan semestern 08 och bokade teoriprovet till v31. Klarade det och ringde upp en bilskola och sa som det var, kört en del privat, har teorin och vill försöka mig på a-kortet innan säsongen är slut. Bilskolans svar var "vi ska köra manöverbana på onsdag med några elever som har bokat körprov. Haka på där så får vi se". Efter 20 minuter kommer läraren fram och säger att han ringt kontoret och sagt åt de att boka tid åt mig. "Ser att du kan hantera hojen men vi behöver nog en lektion till".

Körde en lektion/övningsuppkörning och sen till den riktiga uppkörningen. Totala räkningen från trafikskolan var 2500 kronor. Tror ägaren gillade min direkta approach samt att han såg att jag kunde hantera hojen.

Alla böcker jag behövde lånade jag.

Ibland har man tur...men det är först till vintersäsongen 2009 jag visar att jag faktiskt kunde köra.

//d

haha grattis :)
för en polare till mig blev det nästan samma sak. kört mycket (för mycket, räcker att säga så) privat :) gick till en körskola 2ggr, efter några njurslag, från läraren, under övningskörningen så var han redo att köra upp o grejade det.

Böcker ett par hundra lappar, uppkörningen har jag för mig kostade ca 800kr, uppskrivningen 200 och en körlektion för 450kr.

Trafikreglerna lärde man sig innan man skrev upp o hojen kunde man ju hantera efter cross/enduro körningen så bara köra upp :tummenupp

ska ta för tung hoj nu har inget kort sen innan . så undra om någon vet något program man kan ladda ner med frågor o sånt som dyker upp på körskolan

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back