Pris för bänkning?

johansall

Schöö bah!
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Yamaha R1 -05
Hej! Har fått ett pris på bänkning/mappning. (e d samma sak förresten..?) :va
4500 för bänkning plus att han sätter dit en ny pc III.. E d bra pris lr e d dyrt..?? Vad har ni betalat som gjort sånt? Tacksam för snabba svar då ja ev ska dit imorr´n..!
///MVH Johan

Enbart en bänkning kostar kanske max 500, då får du endast reda på din nuvarande effekt.

Mappning vad jag förstår är då man ändrar insprut eller förgasare i en bänk. Man trimmar in allt så att det ska gå så optimalt som möjligt, för högsta effekt.

Om då får PCIII på köpet är det väll okej pris, men jag har ingen uppskattning om vad som är prisvärt.

Last edited:
jo pcIII får ja "på köpet" å han skulle ställa in (trimma) den så den går optimalt, så då kanske d ett bra pris..? blir d nån stor skillnad lr e d bortkastade pengar?
///MVH Johan

Om du har ett helsystem som har möjligheten för bättre flöde av avgaser och hellst också ett sportigare luftfilter så kan du få säkert 10 Hk mer.

Tänk bara på att om du mappar den nu och sedan byter till ett annat luftfilter eller annat avgassystem så måste du mappa om den igen. Tänk också på att hojen kan gå sämre på orginalprylarna om du har mappat den efter helsysytem. Fast i så fall är det ju bara att koppla ut PCIII så är det ju orginal igen.

Jag är ingen expert utan sammanställer bara allt som jag läst i andra trådar. Fråga gärna någon som VET och som GJORT samma sak på sin hoj innan du lägger ut pengar.

Edit: Har du helsystem och kanske annat luftfilter nu så är det nästan ett måste att mappa om den annars kanske den går för snålt vilket leder till slitage på motorn.

Har precis haft min inlämnad, ioförsig har man inte insug men den bänkades innan o efter samt imellan tills han fick den o gå optimalt. Dynojetkit monterades även. 2500:- slutade kalaset på. :banana :banana

Kawa_RR skrev:
2198403 Har precis haft min inlämnad, ioförsig har man inte insug men den bänkades innan o efter samt imellan tills han fick den o gå optimalt. Dynojetkit monterades även. 2500:- slutade kalaset på. :banana :banana

Hur stor skillnad då, Effekt, Vrid och Mellanregister?

Kawa_RR skrev:
2198403 Har precis haft min inlämnad, ioförsig har man inte insug men den bänkades innan o efter samt imellan tills han fick den o gå optimalt. Dynojetkit monterades även. 2500:- slutade kalaset på. :banana :banana

fick du pc III med på d priset?? riktigt billigt isåfall..ja har kn filter å slipon, ej helsystem.. blev d nån märkbar skillnad..??
///MVH Johan

Det var billigt. nästan 10 hk till kommer inte ihåg hur mkt mer vrid det blev men en fin kurva blev det.

d blir väl till att åka dit å höra med han, så får ja se om ja känner att d e värt att lägga ut pengarna.. tack för alla svar!
///MVH Johan

har monterat en pcIII på min hoj och bara kört in programvaran för en helt orginal hoj, och jag tyckte att den fick ett klart mycket battre register.
Finns ju en hel del "mappar" att ladda ner från www.powercommander.com helt gratis, funkar bra men det blir ju ännu bättre med en riktig bänkning.

Väntar bara på mitt akra helsystem sen blir det bänkning :banana

ja man e ju lite sugen =) men ja ska byta hoj nästa vår så d känns lite att slänga ut 4,5 k på trim när man inte ska ha kvra hojen längre än till hösten/våren.. men d blir nog å mappa den ändå..=)

*/ ?>
Nyheter
Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...