Prexport HX

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Prexport HX (Hjälp)

Tjenare alla, tänkte uttnyttja era råd/kunskaper.

Jag funderar på att köpa ett Prexport HX ställ, men vet ej hur de är kvalitetsmässigt.

Jag har ett par Prexport stövlar men de höll på att falla i bitar redan första säsongen och det är det enda från Prexport som jag någonsin ägt....

Erfarenheter tips och råd mottages tacksamt

MVH

Peter

Last edited:
Oxå köpt Prexport stövlar med såna "hårda" plast/carbon skydd lite här o var på stöveln.Faller ihopa,det som är meningen o vara ett "hårt" skal blir mjukt o har spruckit upp oxå.Tror Texport är ganska dåliga grejor,inte sett det på sistone i butikerna häromkring.Köpt mig ett par Oxtar TCS EVO stövlar istället,känns bättre,lite stela i början o gnisslar något när man går i dem.Men för 2100 kr så känns det som en ganska bra o säker stövel trots allt.
Skinnställ kan jag inte uttala mig om men jag skulle hellre nog satsat på Dainese,Spyke,Spidi,Alpinestars,Arlen ness.

Last edited:
Jag kör med Arlen Ness racing-ställ och Prexport Titanium Racing stövlar och jag måste säga att jag är helnöjd med båda två, det enda problemet jag har haft är att sömmen på "stoppet" längst ner på dragkedjan på stället gick upp i ett eller två stygn men det fixade skräddaren för 15 :-

Kör med tvådelat Arlen Ness Speedmaster (tror jag :va ). Hur nöjd som helst. Känns mycket bekvämt och säkert.

*Superlight* skrev:
Jag har ett par Prexport stövlar men de höll på att falla i bitar redan första säsongen och det är det enda från Prexport som jag någonsin ägt....

Jag har också ett par Prexportstövlar. I våras fick jag sy dit nästan samtliga "plastöglor" i dragskon med björntråd, eftersom de lossnat undan för undan.

Köpte dem dock -91, men vill inte byta eftersom de numera har den riktigt härligt "slitna looken". Bland annat massor av coola oljestänk från YPVS:en på min gamla RD. :brinnerup

Vad gäller skinnställ skulle jag köpa Dainese. Spyke, Spidi och Alen Ness är nya "flash"-märken...utan tradition. :lol

Tackar för svaren :) , jag kör nu med Dainese och vet att dom har bra grejor, priset är dock MYCKET högre, gillar utseendet skarpt på Prexportstället och det är mycket billigare men men man ska ju inte snåla på säkerheten(iof inte säkert att det är sämre).....faaan vet varken ut eller in nu :va :huvet :gnissla

En fråga till... stämmer det att raceställ generellt sett är lite mindre än 2-delade ställ :va

Har bara haft 2-delade ställ, så vad vet jag... :arsele

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...