Prestandakrav!?

KommissarieRuda

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
rf600
Funderar ödmjukast över hur höga prestanda krav som i praktiken behövs för att kunna leka lite.

Räcker (85 häst/55 Nm på cirkus 200 kg)? Förmodligen inte. lr?

/Ruda

KommissarieRuda skrev:
Funderar ödmjukast över hur höga prestanda krav som i praktiken behövs för att kunna leka lite.

/Ruda

Det går nog alldeles utmärkt o lattja med, annars är det väl bara o dreva om den?

KommissarieRuda skrev:

/Ruda

Klart att den går att leka på, själv tycker jag att det är skitkul att te.x komma in
i en 90 graders böj på 2'an i kanske 50km/h och sedan bara dra rullen i botten på alla växlarna, och jag har ändå bara 86HK :rolleyes:

Jag kan bara tala för mig men jag beöver inte ha 150-200hk för att ha kul.

Frågan är vad du definerar som kul?.

Det är klart det räcker om du inte kräver bakhjulsåka i 200 knyck. Välj bara en hoj som har rätt karaktär för din körstil.

Jag skulle nog t.ex. kunna tänka mig att gå ner lite i max effekt mot att få jämnare kurva. Kanske till en monster eller likn. Saknas en del i mellanregistert på min.

TomTroll skrev:
Det är klart det räcker om du inte kräver bakhjulsåka i 200 knyck. Välj bara en hoj som har rätt karaktär för din körstil.

Jag skulle nog t.ex. kunna tänka mig att gå ner lite i max effekt mot att få jämnare kurva. Kanske till en monster eller likn. Saknas en del i mellanregistert på min.

Kanske uttryckte jag mig lite luddigt. :kocko men eftersom jag rör mig i streetfighterforumet räknade jag kallt med att ordet leka här iaf betydde att just bakhjulsåka. som student funderar jag på en budgetfighter. klä av en gammal "kultsportis" och fixa det klassiska för en fighter. vet inte om en gammal gpx 600 r skulle funka? (lite tråkig ram...) men det kan vara bra att veta om den räcker innan man handlar? lite mer pulver i den än i gpz 600 r iaf. min gamla mellanklasshoj vägrade garanterat att resa sig för överheten...

tackar!

För att enkelt kunna "leka" så bör du sikta på 100+hk samt <200kg.

Men visst du kan leka med mindre antal hk och mer kilo också. Det gäller bara att dreva den rätt.

Min CBR fighter tex känns mycket piggare än min förra R1:a. Just pga drevningen.

Min moppe (125:a) går det bra att leka med, att dra upp den på 2:an är inga som helst problem. Men det blir inga höghastighetswheelies.

Och nej... jag är inget moppefucko. :näsblod

tassen skrev:
mellanklass, 200 kg 90hk, bra vrid, dreva rätt. ..skitkul

nästan rätt...kortet ökar i vikt till nästa säsong, så:tung, 200 kg, 90 hk, bra vrid får nog ändå duga som förstahoj. kanske... CBR 600 går ju alltid att klä av osså. Får se vad som dyker upp. får la återkomma om drevning när hojen står i garaget... saknar full koll på området, ännu...(böjer mig därför ödmjukast... :hihi )

/Ruda

KommissarieRuda skrev:
nästan rätt...kortet ökar i vikt till nästa säsong, så:tung, 200 kg, 90 hk, bra vrid får nog ändå duga som förstahoj. kanske... CBR 600 går ju alltid att klä av osså. Får se vad som dyker upp. får la återkomma om drevning när hojen står i garaget... saknar full koll på området, ännu...(böjer mig därför ödmjukast... :hihi )

/Ruda

tackar, hjälper dig om det behövs, :Bugar tillbaks, du verkar ha rätt inställning till hojeriet. För att citera enm flicka jag känner "spelar ingen roll vad man har, utan hur man använder den .. :yoparty .

Jag tror den kommer kännas för klen, satsa på nåt med dubbla vridet och mer effekt. Det som är kul med fighter är ju att den slangar så lätt, man vill ju inte går ner till ~50 för att slanga. Kör man med skrap i 150 och kurvan rätar ut sig vill man kunna plocka upp den på slangen utan att sakta ner. Det är stoppies vid rödlysena och wheelies så fort det är möjligt.
Det är bus bus bus det handlar om :banana :banana
Personligen tycker jag twinnar är bra som streetfighters då de inte är så toppiga som radfyror.

-PLM- skrev:
Jag tror den kommer kännas för klen, satsa på nåt med dubbla vridet och mer effekt. Det som är kul med fighter är ju att den slangar så lätt, man vill ju inte går ner till ~50 för att slanga. Kör man med skrap i 150 och kurvan rätar ut sig vill man kunna plocka upp den på slangen utan att sakta ner. Det är stoppies vid rödlysena och wheelies så fort det är möjligt.
Det är bus bus bus det handlar om :banana :banana
Personligen tycker jag twinnar är bra som streetfighters då de inte är så toppiga som radfyror.

hehe! låter som milsvid skillnad i skicklighet mellan dig om mig du! :Bugar i början låter slang i 50 som uppiggande erfarenhet. får se vad jag hamnar, tackar för tipsen.

Back