Prestanda vs förare.

Status
Ej öppen för fler svar.
NSR_Martin skrev:
Haha, H4, sluta snacka om sånt du inte förstår dig på för fan :D

Varför köpa snabbare hoj om man inte ens kan utnyttja sin gammla slöa fullt ut...? Om man nu ser till bankörning... (Ja, jag vet, det finns andra anledningar med)


eller hur. Min strävan är inte en 1000cc utan en 600cc som är lätt och går att varva med.
 
Äsh den här tråden är ganska meningslös. Jag menar.. kul med mer effekt, även om man kör snabbt eller inte i kurvorna.
 
Solid snake skrev:
Du måste ju vara dum i skallen.

Det kan inte bero på föraren?

Alltså, jag menar så här, var inte så klart. Jag är ett exempel på en dålig förare. Det är klart att jag får bättre tid på en bana med en splitterny RS än med en gammal RD, så det spelar ingen roll om jag är en dålig förare, får ändå en förbättring. Så menar jag.

MAN BLIR SNABBARE PÅ EN BANA MED EN SPLITTERNY RS ÄN NÄR MAN KÖR EN RD ÄVEN OM MAN ÄR EN DÅLIG FÖRARE!
 
H4 skrev:
Alltså, jag menar så här, var inte så klart. Jag är ett exempel på en dålig förare. Det är klart att jag får bättre tid på en bana med en splitterny RS än med en gammal RD, så det spelar ingen roll om jag är en dålig förare, får ändå en förbättring. Så menar jag.

MAN BLIR SNABBARE PÅ EN BANA MED EN SPLITTERNY RS ÄN NÄR MAN KÖR EN RD ÄVEN OM MAN ÄR EN DÅLIG FÖRARE!

behöver man ju inte bli.. tänk om rd är lättare att hantera som dålig förare då? :va
 
han menar nog på att allt inte handlar om effekt, eftersom det är allt alla snackar om här på 125-forumet. Orka käbbla mer om det nu?
 
DJM skrev:
eller hur. Min strävan är inte en 1000cc utan en 600cc som är lätt och går att varva med.
Sen har vi ju det kapitlett med landsvägskörning, det är en helt annan sak, där kommer massa andra faktorer in i bilden med :gnissla
 
MaXiZZ skrev:
behöver man ju inte bli.. tänk om rd är lätter att hantera som dålig förare då? :va

Blir ju jämnt då eller? Har effekten på RS:en, men klarar inte av att hantera den så bra.

Har inte effekten på RD:en men klarar någorlunda av att köra den. Sedan tror jag att en splitterny RS 125 med öhlinare är mycket enklare att hantera på bana än en RD.

Och sedan som någon nämnde, det är kul med mycket effekt även om man inte kan tämja alla hästar.
 
H4 skrev:
Blir ju jämnt då eller? Har effekten på RS:en, men klarar inte av att hantera den så bra.

Har inte effekten på RD:en men klarar någorlunda av att köra den. Sedan tror jag att en splitterny RS 125 med öhlinare är mycket enklare att hantera på bana än en RD.

tror gör man i kyrkan :tummenupp
 
H4 skrev:
Klart att det har. Ju snabbare hoj man har desto snabbare kör man på en bana... sen att man är en dålig förare spelar ingen roll. Så varför inte köpa en snabb hoj för att förbättra sin dåliga tid?
nu har du fel...Dom flesta är snabbare på tex en motard på bana än en sporthoj, pga att motarden är mer lättkörd, fast sporthojen är mycket snabbare rakt fram.
 
Last edited:
H4 skrev:
Blir ju jämnt då eller? Har effekten på RS:en, men klarar inte av att hantera den så bra.

Har inte effekten på RD:en men klarar någorlunda av att köra den. Sedan tror jag att en splitterny RS 125 med öhlinare är mycket enklare att hantera på bana än en RD.

Och sedan som någon nämnde, det är kul med mycket effekt även om man inte kan tämja alla hästar.


Rd är väldans lättstyrd.
 
MaXiZZ skrev:
behöver man ju inte bli.. tänk om rd är lättare att hantera som dålig förare då? :va
Exakt :fakta
Det handlar väll egentligen inte om hur snabb man är, utan mest hur roligt man har...? Att köra en hoj man inte riktigt klarar av, jämfört med en hoj man känner att man behärskar fullt ut utan problem, så tror jag man har roligast med det sisstnämnda...

Nä, nu ska jag göra en slutsats:
Det är inte säkert att den hoj med mest effekt är roligast, även om det är kul med mycket effekt...

Se på mina hojar, jag gillar att köra NSRen mer, den har 25-30 hk eller vad det är, huskyn har 41, somsagt, effekt är inte allt, inte ens i närheten! Det är DET många glömmer...
 
H4 skrev:
Men snälla, det är ju självklart att RS:en är enklare att hantera än en RD, och dessutom snabbare på bana :kocko


Jaså, du vet ju tydligen allt om hojar. :kocko
 
Solid snake skrev:
Jaså, du vet ju tydligen allt om hojar. :kocko

Det är ju, vafan lägg av nu, det vet du också men du vill bara leka med mig.

Nu snackar vi faktiskt om två sporthojar, inte en sporthoj och en motard.

Motard är snabbare på motardbana.
 
H4 skrev:
Blir ju jämnt då eller? Har effekten på RS:en, men klarar inte av att hantera den så bra.

Har inte effekten på RD:en men klarar någorlunda av att köra den. Sedan tror jag att en splitterny RS 125 med öhlinare är mycket enklare att hantera på bana än en RD.

Och sedan som någon nämnde, det är kul med mycket effekt även om man inte kan tämja alla hästar.
Fel igen, en RD är mer lätthanterad än en RS!
 
H4 skrev:
Men snälla, det är ju självklart att RS:en är enklare att hantera än en RD, och dessutom snabbare på bana :kocko
Hade jag varit moderator hade jag gett dig en varning :fakta
Varför fortsätter du tala om att det är si o så om saker du inte ens vet nånting om?
 
KalleNorton skrev:
Fel igen, en RD är mer lätthanterad än en RS!

Sedan lätthanterad, vad är lätthanterad då? Definera det åt mig? Den är kanske lätthanterad för dig, eller hur? Beror på hur du upplever hojen. Jag tycker kanske annorlunda? Det finns personer som är annorlunda, det vet du va?

Och sedan att jämföra en gammal 125:a mot en av de snabbaste nuvarande 125:orna är dumt som fan, men ändå.
 
H4 skrev:
Det är ju, vafan lägg av nu, det vet du också men du vill bara leka med mig.

Nu snackar vi faktiskt om två sporthojar, inte en sporthoj och en motard.

Motard är snabbare på motardbana.
Så du kallar RD för sporthoj? Intressant, vet du ens hur den ser ut förresten?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top