nopen skrev:
Jag har en kompis som påstår att en suzuki rf 900 -94 är den snabbaste hojen fram till idag på 0-400m
Han säger samtidigt att den gör 0-100km/h på 2,3s (enligt bike)
Stämmer dessa uppgifter?
Känns ju märkligt med tanke på vikt och effekt förhållande.
Har själv en zx10r -04 och kan inte tänka mig att den skulle få pisk av rf:en om vi sticker ut en runda.
Har själv kört RF 900 i snart 1200 mil nu, 2.3 sekunder..njaae..för att få en sådan tid krävs bra däck och Förmodligen klibbig bana.. o perfekt start och ett riktigt fullblodsproffs som kört strippen i många år, för det är SVÅRT att sätta en bra 0-100 knyck tid för en lekman, men en någorlunda bra chafför kör lika med denna mot någon annan rakt fram men det är inte det är några större problem att hänga med någon hoj till 100 rakt fram på vanlig väg, den har för övrigt en låg 1:a ca 105-110 knyck, 180 på 2:an då slår varvstoppet i, sen har man bara 5 växlar(som räcker gudagott)!! Men den är oförskämt pigg, drar man hårt så är den grymt snäll, vill inte upp på bakhjulet(då får man provocera alt dreva ner, då den är uppdrevad för att förhindra bakhjulslyft), säkert därav bra 0-100 tider, jag upplever inte min rf som långsammare än min fzr 1000 i accet.
En mycket bra kompromiss tycker jag, den duger gott åt mig, bra prestanda rakt fram, hög toppfart, åka långt o fort inga problem, även bankörning och Rörken duger den gott till, och till och ifrån jobb tjohejs, MYCKET förmånlig försäkring i förhållande vikteffekt. Andra förmåner är lättskruvat, lätt att plocka bort fram o bakhjul, snillrik konstruktion, inga kåpor måste av vid olja och filterbyte.
Den är rolig på kurvig med, men den har vikten emot sig, så jag tror faktiskt inte att den har så mycket att sätta mot en zx10 r när det svänger ordentligt, allt är ju givetsvis beroende på vem som kör, en medioker förare kan nog inte göra något underverk på någon av hojarna men, det finns folk som kör gamla gsx 750 körskolehojar som kör skiten ur R1-posörer....för dem skulle det göra stor skillnad på kurvig väg mellan maskinerna.