Prestanda på en turbohoj?

Berglund

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
RGV 250 -92
Jag sitter här och kollar i en mc tidning där det står att nya GSXR 1000 gör 0-200 på 7,7 sek.
Jag bara undrar hur mycket snabbare kan turbo gör hojen?

Så därför en uppmaning till er med turbohoj, vad gör era hojar säg 50-150 mm jämfört med orginal?

Prestanda på en turbohoj?
Svar: Mer än tillräckligt!

750RR

Re: Re: Prestanda på en turbohoj?

No1 skrev:
Som sagt med samma chassi som en GSX-R1000 har så vinner en standard GSX-R1000 lätt!!!

Men våran gamla Busa turbo med standard chassi fast sänkt till max och med en special byggd öhlinare bak så mättes den upp i England (Bruntingthorpe proving ground): 0 till 300km/h på 9.1 sekunder!!!

No1...

9,1 sek!!!!!!! :öl

Jag har sett siffror på busor med standard chassie och turbo som fixar tiden från 0-300 på under 15 sek. Hade varit en kul leksak :crash

Last edited:
Carbon skrev:
Jag sitter här och kollar i en mc tidning där det står att nya GSXR 1000 gör 0-200 på 7,7 sek.
Jag bara undrar hur mycket snabbare kan turbo gör hojen?

Så därför en uppmaning till er med turbohoj, vad gör era hojar säg 50-150 mm jämfört med orginal?

Som tidigare nämnt så e chassiet väldigt kort. Min 1000Turbo reser sig i 220-230 på gaspådrag, så några bra tider kan man glömma.

Men om du jämför en orginal och en turbo, ligger i 100 km/m på sexan, och gasar fullt. Då kan orginal gixxern lika gärna parkera. Vridet i turbon är sanlöst.

Om det går som planerat så kommer den att komma till GR dagen nu på Lördag igen, så vill du kan jag skämma ut mig genom att ställa upp i 400m. :cool:

bebbe skrev:
Jag har sett siffror på busor med standard chassie och turbo som fixar tiden från 0-100 på under 15 sek. Hade varit en kul leksak :crash

Min Audi 100 från -90 har en bättre acc tid än 0-100 på 15 sek... :whip

0-300 km/t på 9 s betyder en medelax på 9.3 m/s**2; bra nära 1 G mao. Nånstans där går gränsen för vad som är möjligt med det väggrepp någorlunda vanliga däck ger.
/u

Kan man sätta turbo på alla hojar? typ tja vad ska man ta... en sv650s kanske??? :cool:

Viking skrev:
Kan man sätta turbo på alla hojar? typ tja vad ska man ta... en sv650s kanske??? :cool:

Knepigt med turboinstallation på en twin... Men det går ju.

/J

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa