Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Homo skrev:2229317är det verkligen bara 55 trötta kusar i dom?![]()
GuW skrev:2229594Tvåtaktspållar känns alltid hurtigare, men om det är 50-60 pållar i en tvåfemti, vad plågar dom ur 125'orna då?
Både gatskick och rejsklar för jämförelsens skull.
Jag har alltid gillat små och hårt trimmade motorer, därför tycker jag att det är lite synd att alla 125or ska strypas ner, IOFS är det ju bra ur trafiksäkerhetssynpunkt att våra 16åringar får åka strypt, men grejorna ska ju snurra på gränsen till självförstörelse om det ska vara kul...
34 i gattrim har jag läst. Räkna med det dubbla i 125GP trimGuW skrev:2229594Tvåtaktspållar känns alltid hurtigare, men om det är 50-60 pållar i en tvåfemti, vad plågar dom ur 125'orna då?
Både gatskick och rejsklar för jämförelsens skull.

stoooffe skrev:2229604Gatskick får du ut runt 30 häst på bakan. Tror det var DJM här på forumet som bänkade sin RS 125a.
Axxexs skrev:2229646Står det inte 46kw i reg-papprena på RS 250? Tror aprilia uppgav 67hk.
Din avled ju av trötthet senast. 0.00.00 Visade laptimern, eller hur?Mattias skrev:2229328Mja, 55-58 sisådär. Men trötta är dom inte. Inte min iaf.![]()

Alltså Aprilia anger inga bakhjulshästar. Det gör ingen annan tillverkare för den delen heller. Aprilias uppgifter avser motorhästar. Annars är det som Mattias skriver att vanligt förekommande uppgifter på antal bakhjulshästar ligger runt 55-58 hk för en frisk motor, transmission och drivlina. Allt över eller under det är att anse som extraordinärt.kAtanAmAn skrev:2230520hm viss skillnad på 55 å 67 hk.. och spec när hojen väger runt 140 kg..
ingen som kört sin i bänk?
Teddy skrev:2230542Alltså Aprilia anger inga bakhjulshästar. Det gör ingen annan tillverkare för den delen heller. Aprilias uppgifter avser motorhästar. Annars är det som Mattias skriver att vanligt förekommande uppgifter på antal bakhjulshästar ligger runt 55-58 hk för en frisk motor, transmission och drivlina. Allt över eller under det är att anse som extraordinärt.
H4 skrev:2229632Vad blir detta i motorn typ?
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |