Pressent sökes: testa bana o hojar?

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Hejsan!

Letar efter någe kul o köpa till min sambo när han fyller år. En jobbarkompis fick en dag på en bilracing bana, det var lite teori, o så fick han prova o köra riktigt häftiga racingbilar. Finns det någe liknande fast för mc? Någon som vet? I värsta fall så kan han köra sin egen hoj, men det vore ju roligast om ahn fick prova lite olika hojar.

Nej, det finns inget liknande förutom när handlare låter en testa hojar. Och det är inte så ofta dom hyr en bana. Alternativet vore väl kanske att hyra av några rr-förare?

lilltryne skrev:
ingen som vet vart jag ska vända mig?
nej det är nog svårt att få till. det ända jag kan tänka mig är isf om du tjatar in dig hos något RR-team eller mc-handlare. den stora biten är ju försäkringar skulle jag tippa på.
konsekvenserna av en liten avåkning är så mycket större på mc än i bil. om du förstår vad jag menar.

bandag utomlands

lilltryne skrev:
ingen som vet vart jag ska vända mig?

Det är ioförsig kanske en lite annan prisklass, men utomlands finns det bandagar där man även kan hyra hoj (ex Spanien). Det är nog inte så mycket testande av olika hojjar, men det kan bli en klart annorlunda solsemester... :banana

Bandag utomlands

Det finns flera i England som kör bandagar på lånade cyklar :tummenupp
Sök på nätet.

Utomlands låter för dyrt kan jag helt klart säga! Men om han åker på sin egen hoj då? Kom ju upp en tråd om att ha en bandag för folk med sporthojar, något sådant fast för "vanliga"? Han kör vx800, kan knappast kalla det sportigt...

Tanken med det hela är att han ska få känna lite mer på hojen än vad han kan göra i trafiken. Testa lite gränser... Och gärna lite teori oxå!

lilltryne skrev:
Tanken med det hela är att han ska få känna lite mer på hojen än vad han kan göra i trafiken. Testa lite gränser... Och gärna lite teori oxå!

Jag vet inte riktigt hur snabb man ska vara för att köra http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=84704 eller hur långsam din kille är, men maila och fråga. SEn får du väl rodda reda på en banhoj som nån kan hyra ut.

lilltryne skrev:
Hejsan!

Letar efter någe kul o köpa till min sambo när han fyller år. En jobbarkompis fick en dag på en bilracing bana, det var lite teori, o så fick han prova o köra riktigt häftiga racingbilar. Finns det någe liknande fast för mc? Någon som vet? I värsta fall så kan han köra sin egen hoj, men det vore ju roligast om ahn fick prova lite olika hojar.

För ett par lax kan han få åka bult bakpå (valfri) av "3 amigos". Sen får han prova själv på en CBR 600 '91 (nybörjare) R1 '98 (medel) eller en R1 '02 (advanced).

Har han några problem med hjärtat? Givetvis så måste han skriva på att det e på egen risk etc.

Kan det va nåt?

Om du kollar här så är nog det bland det bästa som går att få i den väg du efterfrågar. Gelleråsen var utsålt såg jag men det är inte så långt till norge..

Last edited:
RoLLER skrev:
För ett par lax kan han få åka bult bakpå (valfri) av "3 amigos". Sen får han prova själv på en CBR 600 '91 (nybörjare) R1 '98 (medel) eller en R1 '02 (advanced).

Har han några problem med hjärtat? Givetvis så måste han skriva på att det e på egen risk etc.

Kan det va nåt?

3 amigos? Vad/vilka är det? Och vart kör de? O hur många tusenlappar talar vi om?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park