pressar ut olja

gixon

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
till våren
hej har ett problem jag hoppas någon kan hjälpa mig med.
har en suzuki dr 350 från 91 som pressar ut olja genom ventilkåpan . den pressar ut mängder med olja på väldigt kort tid, det går inte att köra den.har grejat fram o tillbaka utan resultat :huvet
finns det någon guru som har kol på vad jag ska börja leta :Bugar

mvh monne

så fort jag startar den så tar det några sekunder sen börjar det komma olja.
det kommer över hela registret.
verkar bli övertrtyck så att den inte hinner få undan oljan!! :va

stordrulen skrev:
En vild gissning:Täppt vevhusventilation ?
Förklara gärna vad du menar. Om man inte luftar (tar ut pluggen ur) vevhusventilationen, eller om den är täppt på nåt annat sätt?

Hur får detta oljan att pressas ut?

stoffer skrev:
Förklara gärna vad du menar. Om man inte luftar (tar ut pluggen ur) vevhusventilationen, eller om den är täppt på nåt annat sätt?

Hur får detta oljan att pressas ut?

Om ventilationen till vevhuset är helt tilltäppt skulle det lilla komp som smiter förbi kolvringarna kunna pressa ut oljan ur div packningar var min teori.

hur kan man kolla detta??
när jag känner på slangarna fråv vevhusventialationen så kommer det inta alls så mycket luft.
en kompis har en gammal honda xr och det är betydligt bättre tryck i hans slangar.
men det hade vart bra o ha en likadan hoj o jämföra med.

gixon skrev:
hur kan man kolla detta??
när jag känner på slangarna fråv vevhusventialationen så kommer det inta alls så mycket luft.
en kompis har en gammal honda xr och det är betydligt bättre tryck i hans slangar.
men det hade vart bra o ha en likadan hoj o jämföra med.

Det är väl bara att ta bort slangen där den kommer ut ur motorn och blåsa i den,är det inte stopp så det som det ska vara.

Det är med stor sannorlighet en ventilkåpspackning som är trasig eller hamnat på sniskan eller skruv som är avdragen.

gixon skrev:
hej har ett problem jag hoppas någon kan hjälpa mig med.
har en suzuki dr 350 från 91 som pressar ut olja genom ventilkåpan . den pressar ut mängder med olja på väldigt kort tid, det går inte att köra den.har grejat fram o tillbaka utan resultat :huvet
finns det någon guru som har kol på vad jag ska börja leta :Bugar

mvh monne

andersbrink skrev:
Det är med stor sannorlighet en ventilkåpspackning som är trasig eller hamnat på sniskan eller skruv som är avdragen.

det ska inte vara någon ventilkåpspackning utan den är bara limmad med silicon. alla skruvar sitter fint. Har tänkt på om toppackningen är kass så kanske den läcker kompresion upp i ventilhuset o bildar ett jävla tryck.

Vore enklare om du kunde fota exakt var det läcker ut någonstans. Tvätta ren hojen med avfettning, låt den torka. Pudra/plaska sen på vitt barnpuder eller vetemjöl över topp/cylinder så ser du exakt varifrån det kommer.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman