Present till tjej! panik

tutte

pisslugnt
Gick med
11 Jun 2010
Hoj
cbr1000rr
Hjälp mig folk! en tjej som jag träffar fyller år och jag har inte hunnit köpa present pga strul på jobbet :brinnerup
så nu behöver jag eran hjälp att hitta på något "kul & påhittigt" som måste inhandlas ikväll på t ex coop stormarknad..:krama släpp lös hjärntrollen o ge mig förslag

En tjej som du "träffar". Hur länge har ni träffats och hur seriöst är det? Två dejter och en puss på kinden eller?

Köp blommor, kort, choklad och ett gäng lotter. Skriv i kortet: Jag tänkte köpa några lotter till mig själv, men insåg att jag redan vunnit högsta vinsten: jag har träffat dig.

Säg som det är, att det strulat till sig på jobbet & du sen fått tidsnöd. Ge henne sen ett kort som du "gjort till presentkort", som berättigar henne till en middag ute & kanske nöje (bowling, biljard) dyl. Får inte vara för dyr/seriös present om ni dejtat 4-5v men inte heller "blaha".
Att du har koll på hennes födelsedag efter så pass kort dejtande är imponerande i sig. :tummenupp

Tack för förslagen, blir nog en kombo mellan inlägg #4 & #5:tummenupp
det måste ju garantera ligg?

Köp blommor, kort, choklad och ett gäng lotter. Skriv i kortet: Jag tänkte köpa några lotter till mig själv, men insåg att jag redan vunnit högsta vinsten: jag har träffat dig.

Hm.
Fint men jag tycker du spelar på för lite stora stråkar, vilket istället kan ge motsatt effekt. Nämligen att det känns en smula blasè och smörande. Du vet som sådana där raggningsfraser som; "Din pappa måste ha varit en tjuv för att...." ;)

**
Köp en picknickkorg till henne istället (sådana har de definitivt på större Coop) och lägg en liten söt lapp inuti där du förklarar att du gärna vill forsätta firandet genom att använda denna med henne under mysiga sommardagar ute i naturen...
Köp en bukett också, det är alltid uppskattat. :kiss

Ingen länkar till lyktstolp-tråden nu. Den är inte rolig och så är det med det.

Ge bort dig själv. Vira in dig symmetriskt i presentsnören och skruva till.
Viska ömt i hennes öra att du är hennes för en kväll. Det är corny, tjejer gillar sånt. Funkar dock bara om du har känsla, och eftersom du är man så är det just vad du inte har. Försök ändå, tjejer gillar när killar i alla fall försöker.

Och be förresten en stilla bön att hon inte alltid drömt om att få vara en dominatrix för en kväll.

Last edited:
Hm.
Fint men jag tycker du spelar på för lite stora stråkar, vilket istället kan ge motsatt effekt. Nämligen att det känns en smula blasè och smörande. Du vet som sådana där raggningsfraser som;
Din pappa måste ha varit en tjuv för att.... ;)

Köp en picknickkorg till henne (sådana har de definitivt på större Coop)
och lägg en liten söt lapp inuti där du förklarar att du gärna vill forsätta firandet genom att använda denna med henne under mysiga sommardagar ute i naturen...
Köp en bukett också, det är alltid uppskattat. :kiss

Det kan vara värt att poängtera att det jag skrev skrevs innan jag hann se att det var "bara" 4-5 veckor som dejtandet hade pågått.

Vad gäller "repliken" så fungerar det nog om det är ärligt, spontant och sägs på rätt sätt.

Restaurang är fantasilöst!!!!!111 :mad:

Men sen är jag kanske bara är obotligt romantisk och svårare att smälta, så lyssna inte för hårt. :tungan

Restaurang är fantasilöst!!!!!111 :mad:

Men sen är jag kanske bara är obotligt romantisk och svårare att smälta, så lyssna inte för hårt. :tungan

Obotligt romantisk med en picnickorg från Coop? I födelsedagspresent? Ja, inget säger ju "romantik" som en samling salamis, några minibabybels, en halvtaskig brie och digestivekex. :fatta!

Jo, det är väl sant. Man måste mena det, annars blire pannkaka. :näsblod

Ja, rätt person vid rätt tillfälle kan säga fel replik och få det att fungera.

Fel person vid fel tillfälle kan aldrig ens få rätt replik att fungera.

Men repliker är överskattade. Säg vad du tycker och känner istället. :tummenupp

Obotligt romantisk med en picnickorg från Coop? I födelsedagspresent?

Det är inte (den materialistiska) saken i sig som avgör om det är romantiskt lr inte. Det är hur det görs, att han visar tex att han vill dela en upplevelse med na' och givetvis hur han 'säljer in det' som gör det fint och speciellt. :katt

Min idé var romantisk sådeså! :sissy

I
Ge bort dig själv. Vira in dig symmetriskt i presentsnören och skruva till.
Viska ömt i hennes öra att du är hennes för en kväll. Det är corny, tjejer gillar sånt. Funkar dock bara om du har känsla, och eftersom du är man så är det just vad du inte har. Försök ändå, tjejer gillar när killar i alla fall försöker.

Till min födelsedagsfest kom två cheyer iförd enbart presentpapper. Lite bittert att inte få öppna den presenten....

Till min födelsedagsfest kom två cheyer iförd enbart presentpapper. Lite bittert att inte få öppna den presenten....

WTF?

Vilket stolpskott kom på den idén? Hela vitsen med att dyka upp i enbart presentpapper är ju att födelsedagsbarnet ska få öppna presenten. Annars är det ju som att komma med största paketet på partyt och säga till den som har det att "ha, känn dig fetblåst", ta paketet under armen och gå hem. :dummer

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back