Present till nyfödd?

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Hoj
R6/YZ400F
Vad ger man i present till nån som nyss fött en bäbis om man e pank? Vad kostar babykläder? Såg en jacka på NK av en slump; kostade 1500 kr (!!!) :näsblod
//B

Om bebisen är riktigt nyfödd, uppskattar nog föräldrarna om du kommer dit med lagad mat till dem.... (Det hade jag gjort. Man har oftast inte tid/lust/ork att laga riktig mat).

En R1 -05 kanske ?

Dom behöver väl inte så mycket första tiden,men kanske ett gossedjur eller något klädesplagg.

I.ckepappa

Snabba svar! Sånt gillas. Mat går fetbort iom att jag är lat nog att äta burk-köttfärssås och spaghetti minst 5 dar i veckan. Men kanske billiga babykläder? Mössa/vantar/halsduk kanske?

BillS skrev:
Snabba svar! Sånt gillas. Mat går fetbort iom att jag är lat nog att äta burk-köttfärssås och spaghetti minst 5 dar i veckan. Men kanske billiga babykläder? Mössa/vantar/halsduk kanske?

Låter bra i mina öron ,vintern är ju här.

BillS skrev:

Halsduk vet jag inte om nyfödda använder... Resten är bra. De har hela kit på H&M, du hittar något från 50:- till 3-400:- lätt.

Starta t.ex. ett fondsparande, på så vis så löser du problemet med eventuella framtida gåvor.

Förhoppningsvis så finns det, i framtiden, en hel del pengar till t.ex. körkort och liknade, då om inte förr så kommer du att vara ordentligt populär...

BillS skrev:
Finfint.. får jag lite shopping till helgen då. Mer tips?

I dop-present har jag gett bort Lasse Åbergh tavlor från t.ex. DUKA: De är poppis. Det beror ju på om man ska ge något vettigt eller något kul...

En sak är säker, det enda ungen bryr sig om nu är käk, värme, sömn.

En kul grej är också att köpa lite exklusivare barnkläder som föräldrarna annars inte skulle köpa, Nike skor eller Timberlands t.ex. Sistnämnda finns nog inte i size, men Nike finns.

Bara ett tips: Köper du gosedjur/leksak, så gör det i kända affärer. Små "snabbköp" säljer ofta farliga leksaker där småsaker kan lossna och skada/kväva barnet... Köp hellre en bra rolig leksak än ett gosedjur.

MVH // Eva *med tre barn och kartongvis med nallar på vinden*

SJÄLVKLART ska du ge ungen ett mjukisdjur...eller en skiftnyckel..beror lite på könet. :va

Ska du köpa kläder...så köp ngr modeller större. ALLA andra kommer köpa baby-kläder. Kan vara kul för ungen att vara klädd även efter ngr veckor.

/KaliZ

Skiftnyckel lät bra :D Frågan är om nån annan än jag skulle tycka det. Ingen annan är ju någe teknisk eller tycker om mc/bil alls..

Köp en flaska vin från det året barnet är född (i år!?) som går att lagra, dessa viner behöver inte vara dyra!

Köper inte alla kläder? Så ungen har säckvis med kläder som passar i... tja, en vecka eller nåt.

Köp en fond i nån fond som placerar i amerikanska porraktier eller nåt, så kan ungen dra sig tillbaka som 18-åring.

börja o köp en verktygslåda :D
sen varje födelseda,namnsdag jul o likn fyller du lådan eftersom....verktyg e grymt dyrt som alla vet :)

han eller hon blir nog glad över grejerna när h/h e vuxen

fast inte förre moppeåldern :(

t-rex skrev:
Köp en fond i nån fond som placerar i amerikanska porraktier eller nåt, så kan ungen dra sig tillbaka som 18-åring.

OT:
Vad heter den fonden? Det finns en som uteslutande investerar i vapen, tobak, porr, alkohol. Jag letade bland Banco Etik, men där fanns den inte... :va

När mina polare får ungar så brukar jag köpa kläder eller leksaker..

Finns ju ialla prisklasser..

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back