Present till nyblivna föräldrar?

Skall du hem och hälsa på så är en laddning take-awaymat det absolut bästa du kan komma med. Prylar är överskattat.

- förälder sedan 5 dagar....

Håller med med föregående talare.
Barnet kommer drunkna i gåvor, föräldrarna behöver något uppskattande, då blir de glada och bättre föräldrar dessutom. :)

När min kusins fru precis hade fött sitt tredje barn kom det horder med folk och grattade med massvis med presenter till den lille knodden. Leksaker, kläder, pengar, ja allt!

Men min kusins bror han tänkte lite längre och kom istället med en jätttevacker stor blomsterbukett och gav den till den nyblivna mamman som en gåva för hennes insats under de senaste 9 månaderna.
Hon blev så glad och förvånad, ja nästan tårögd att någon varit så gullig och också skänkt henne en tanke också då hon hade haft en ganska tuff förlossning. :)

Oj, oj, oj! Jag kan visualisera mej massa mini-henriks springandes i oranga outfits och härja! :D

Men man ska väl inte förstöra de små liven så pass tidigt?!! :gnissla

Last edited:
En napp

1364.jpg

Ge bort en hemmagjort 10-kort på barnvakt. Det är väl det enda man inte kan få för mycket av. Se till att ställa upp och var en bra barnvakt. Resten är bara materialistiskt skit.

/Dreggel, pappa till 1 och ex plastfarsa till 7.

Håller med Dreggel. Barnvakt är alltid svår att få. Ge dom presentkort på 5 ggr barnvakt från dig. MEN där du lovar att ta hand om barnet utom deras väggar. Det var nåt som jag själv alltid saknade. Man fick aldrig vara själva hemma. Vilket är otroligt skönt. Bara vakna när man vil i sitt eget hus. Duscha när man orkar. Äta frukost i sängen tillsammans å bara ligga å prata. Ja allt sånt som tillhör annars.

/Ankie, mamma till 19 åring, 16 åring samt plstmorsa till en 9 åring och 5 åring.

Babysim lektioner.
Foto ram, med bild på ena sidan och sen på andra sidan med gips så man kan göra hand och fotavtryck på ungen. Finns färdiga att köpa där gips och allt är med.

Fotboll/Hockey tröja på ditt alt föräldrarnas favorit lag. Dom ska fostras tidigt.

Kläder visst, men ungen kan bara ha dom i en månad sen har han/hoin växt ur dom.

Skall du hem och hälsa på så är en laddning take-awaymat det absolut bästa du kan komma med. Prylar är överskattat.

- förälder sedan 5 dagar....

WORD! :fakta

Kläder och leksaker får man i drivor, iaf till första barnet.
Köp något till päronen, ex mat som-dino säger, en dvd-film osv.

Ge bort en hemmagjort 10-kort på barnvakt. Det är väl det enda man inte kan få för mycket av. Se till att ställa upp och var en bra barnvakt. Resten är bara materialistiskt skit.

/Dreggel, pappa till 1 och ex plastfarsa till 7.

precis vad jag tänkte när jag läste tråden :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...