Present till nyblivna föräldrar?

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Harley bygge
eller är det till ungen man köper?

hur som hellst så fick mina bästa vänner sitt första barn för någon timme sen!
nu återstår det ju då att köpa en present till dem.

tips?

Köp till ungen, det uppskattas av båda! Dock inte ungen som är för liten för att förstå något :D

Ska lägga ner torra-skämt-humorn och ge lite konkreta tips.

Som ni säkert vet så är nyblivnad föräldrar helt uppslukade av sin avkomma och allt, ALLT kommer handla om just denna lilla skapelse i början, så är det. :mattias
Det kommer pratas om barnet, med barnet, föräldrarna kommer prata med varandra till 99,99% om hur, vad, när barnet gjort något, typ han/hon skrattade idag, eller såg du när hon/han sa "grhhhdh" älskilng? :)

Så efter en tid, efter några månaders total uppsluppning om detta kan man ibland glömma bort sin relation och varandra mitt bland vällning, blöjbyten och designade barnvagnar med terrängdäck.

Då kan det vara najs att göra något vuxet IHOP, utan barnet (!) och även vårda sin realtion lite. :)
Behöver inte vara något komplicerat eller dyrt, men något som båda föräldrarna kan få utbyte av tillsammans. :krama

Tex ett presentkort på Centralbadet där de kan avnjuta en stillsam massage efter all stress och bara ha mysigt och skönt ihop.
Det tror jag alla nyblivna föräldrar skulle behöva göra, lämna ifrån sig sin :rullandeu några få timmar och bara umgås med varandra
(alltså bebis-snack strictly förboten under denna tid) :tungan

En prima present! Kööööööp! :yoparty

Last edited:
Ska lägga ner torra-skämt-humorn och ge lite konkreta tips.

Som ni säkert vet så är nyblivnad föräldrar helt uppslukade av sin avkomma och allt, ALLT kommer handla om just denna lilla skapelse i början, så är det. :mattias
Det kommer pratas om barnet, med barnet, föräldrarna kommer prata med varandra till 99,99% om hur, vad, när barnet gjort något, typ han/hon skrattade idag, eller såg du när hon/han sa "grhhhdh" älskilng? :)

Så efter en tid, efter några månaders total uppsluppning om detta kan man ibland glömma bort sin relation och varandra mitt bland vällning, blöjbyten och designade barnvagnar med terrängdäck.

Då kan det vara najs att göra något vuxet IHOP, utan barnet (!) och även vårda sin realtion lite. :)
Behöver inte vara något komplicerat eller dyrt, men något som båda föräldrarna kan få utbyte av tillsammans. :krama

Tex ett presentkort på Centralbadet där de kan avnjuta en stillsam massage efter all stress och bara ha mysigt och skönt ihop.
Det tror jag alla nyblivna föräldrar skulle behöva göra, lämna ifrån sig sin :rullandeu några få timmar och bara umgås med varandra
(alltså bebis-snack strictly förboten under denna tid) :tungan

En prima present! Kööööööp! :yoparty

Kanske en bättre födelsedags present? Eftersom att dom är så uppslukna av ungen så kanske dom uppskattar någon åt han/hon mera. :confused:

Bara det är sött, i rätt färg och dyrt så funkar det. Vi har satsat på dyra gunghästar och det verkar gå hem. Men trumpeter och trummor har också delats ut:tummenupp

Satt i samma båt i helgen. Med tanke på att alla de känner kommer köpa nåt gulligull till barnet så köpte jag ett presentkort (spa) till mamman och tog med pappan till en restaurang.

På det sättet fick båda komma bort ett tag och de slapp få ännu mer prylar de inte behöver...

Satt i samma båt i helgen. Med tanke på att alla de känner kommer köpa nåt gulligull till barnet så köpte jag ett presentkort (spa) till mamman och tog med pappan till en restaurang.

På det sättet fick båda komma bort ett tag och de slapp få ännu mer prylar de inte behöver...

Framförallt mammorna vill nog inte erkänna att det skulle vara skönt att få lite egen tid, så nu tvingar du ju henne till det, och det är precis vad dom behöver.

Snubben behöver nog också känna att han inte är bortglömd av polarna, så det är dubbel fullträff på den!

Att köpa barngrejor kan lätt bli fel om man inte är insatt (läs: nyss har gått igenom det helvetet själv), jag menar, hur många har koll på vilka grejor som godkänns avden enhälliga juryn på familjeliv.se?

Sen när barnet blir lite äldre ska du köpa saker som låter. Gärna högt och väldigt irriterande för det kommer barnet digga stenhårt. Efter det så är det så hårda leksaker som möjligt som kan lämna ett bra avtryck i gipsväggen efter att ha katapulterats iväg i tangentensriktning.

Satsa på en vettig platta så ungen inte behöver bli mobbad för att första skivan va Smurf Hitz 57 i skolan.

Om du känner pappa bäst så räcker det med ett löfte om att han fortfarande får följa med ut och dricka öl.

Om du känner mamma bäst så satsa på lite tjejiga hemma-spa grejjer, det är inte helt lätt att åka iväg när man ska fram med mjölkcentralen var 20e minut.

/A

Borde ge dem ett löfte om att inte bli bitter över att inte få höra av dem på minst 3 år. Inte bli sur över att de inte ens bemödar sig att svara på SMS eller ringa upp efter ett lämnat meddelande på svararen.

Jag gav inte ett sånt löfte, nu skiter jag i vilket.

[YOUTUBE-ID]uEJ0j0YnqxI[/YOUTUBE-ID]

En jättebulle med stridsvagn i? :)

Nalle
U6908653_md.jpg

eller en body (det kallas väl body??)
U6909555_md.jpg

eller en haklapp
MRD1064_md.jpg

Det jag egentligen var ute efter var de oranga napparna som finns men kunde fan inte hitta nån bild på dem...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT