Preppning av MC-ram inför lackning

Runt 2000 utan kvitto skulle jag ta.
Någon som har tips på en bra firma nånstans runt uppsala eller sthlm?! Vad får man räkna med för pengar om vill blästra och pulverlacka ram, sving, fotpinnar, styrkronor och broms- och kopplingsgrepp tror ni?!

Pulverlackar du styrkronan så får du inte in gaffelbenen sen, fotpinnarna lär ju tappa färgen innan du fått ligga, broms/kopplingsgrepp får inte plats i hållarna efter färgen och när du skrapat av tillräckligt mycket färg att få in dem så har du nött igenom färgen på 2 veckor med handskarna.

Blästrad ram + sving med 3 komponents epoxy på av mig ovan nämnda firma kanske 1500,-

Nja - du har fel om pulverlackens hållbarhet. Jag har pulvrat både fotpinnar och broms- och kopplingsgrepp på gixxern och efter en säsong har inte färgen slitits genom. Fotpinnarna gissar jag håller minst en säsong till innan metallen BÖRJAR titta fram, greppen kommer hålla i evigheter.

Nja - du har fel om pulverlackens hållbarhet. Jag har pulvrat både fotpinnar och broms- och kopplingsgrepp på gixxern och efter en säsong har inte färgen slitits genom. Fotpinnarna gissar jag håller minst en säsong till innan metallen BÖRJAR titta fram, greppen kommer hålla i evigheter.

Men du har väl gummi på fotpinnarna eller? Jaja håller det så bra så har ju någon gjort ett bra jobb. Man kanske kan pulverlacka lite dåligt också:(

Men du har väl gummi på fotpinnarna eller? Jaja håller det så bra så har ju någon gjort ett bra jobb. Man kanske kan pulverlacka lite dåligt också:(

Nope - inget gummi. Men visst, man kanske inte kan generalisera åt varken det ena eller andra hållet. Men i mitt fall har det i alla fall hållit grymt bra :tummenupp

Vore som sagt intressant att ha reda på hur mkt det kostar med blästring.
Budgeten krymper allt mer, speciellt med tanke på husköpet.

Lager i sving m.m. går ju åt helsike när man pulverlackar, blir ytterligare en utgift att ta hänsyn till. Visst fasiken är pulverlack snyggare! Inget snack om saken!

Tar gärna tips om ställe som kan blästra+lacka söder om stan (närheten av S-Tälje).

tja! jag lämnade in ram sving fälgar undre kronan samt smågrejjer till sthlms industrilack i högdalen, dem i sin tur skickade grejjerna vidare till en blästrare som tog 1500kr för alla dessa grejjer, pulverlack i sidenmatt svart gick på 2300kr. åkte på några extra hundringar för klarlack på fälgar osv(altså hade nog landat på ca 2 laxar annars) blev mycket bra !kan rekommenderas. gick allt som allt på ca 1 v. Lycka till :tummenupp
bara säga till om du vill ha bilder på resultatet,,alltid kul att hjälpa annat byggfolk! rock on

Mors!

Vore kul att se hur resultatet blev :)

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti