Premierna en bluff?

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
KTM 690 SMC R och Suzuki GSXR-600R
Chronic skrev:
Med tanke på att de flesta hojåkare verkar vara typ rörmokare så blir det nog inget vidare uppror tyvärr.

Politikerna prioriterade skolgång och kör inte hoj.

Hahahaa...kallar man ungdomsförbunden där de flesta politiker är "utbildade" för skolgång så visst
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
raukroland skrev:
Nu var det väl hans kompis som hade halverat försäkringspremien från ett år till ett annat och inte hans polare som kollat vad han skulle få ge för den andres cykel... :va

Och mitt förslag var att han skulle kontrollera på samma cykel.
 

Stefan M

Have fun!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
S1000RR & KTM 400EXC
KillerB skrev:
Finns det någon som har något bevis på hur många olyckor som innefattar sk supersporthojar?
Har inte sett ett enda dokument som stödjer detta. Är vi helt enkelt godtrogna som bara accepterar situationen, eller bara i klorna på försäkringsbolagen? Vill gärna bli överbevisad för min egen skull, så man slipper sitta och elda upp sig i onödan.

TH hade under 2003 (eller möjligen 2002) 700 R1:eek:r försäkrade hos sig. Av dessa var 290 rapporterade för någon form av skada. Snittkostnaden per skada för dessa var drygt 40.000:-. Då kan du själv räkna ut vad skadekostnaden blir per försäkrad cykel. Sedan får man lägga till kostnader för administration (löner, lokaler osv). Förmodligen hade TH större anledning än du att elda upp sig det året....

/Stefan M
 

KillerB

I can eat 50 eggs.......
Gick med
28 Jan 2005
Ort
söderut
Hoj
Hojlös än så länge...
Stefan M skrev:
2039936TH hade under 2003 (eller möjligen 2002) 700 R1:eek:r försäkrade hos sig. Av dessa var 290 rapporterade för någon form av skada. Snittkostnaden per skada för dessa var drygt 40.000:-. Då kan du själv räkna ut vad skadekostnaden blir per försäkrad cykel. Sedan får man lägga till kostnader för administration (löner, lokaler osv). Förmodligen hade TH större anledning än du att elda upp sig det året....

/Stefan M
Tack då har jag blivit överbevisad och ödmjuk... Ville bara veta att det var så det såg ut i verkligheten.
Jag pröjsar och är glad och kör lugnt.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top