Premiere Pro 1.0

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Jag har installerat premiere pro 1.0 på en lös hårdisk med usb. Det går fruktansvärt segt man kan inte göra nånting. Tror jag har hyffsad dator, typ 2,5 ghz eller nå sånt, gick utmärkt att köra premiere 7.0 på den iaf. Har det att göra med att allt ligger på lösa hårdisken eller är det nå annat problem, eller ska jag köpa ny dator?

Rigge skrev:
Jag har installerat premiere pro 1.0 på en lös hårdisk med usb. Det går fruktansvärt segt man kan inte göra nånting. Tror jag har hyffsad dator, typ 2,5 ghz eller nå sånt, gick utmärkt att köra premiere 7.0 på den iaf. Har det att göra med att allt ligger på lösa hårdisken eller är det nå annat problem, eller ska jag köpa ny dator?

Usb 1.1 eller 2.0?? :va

Rigge skrev:
:va Har installerat det på vanliga disken nu, går fortdaeande grymt segt. Klippen ligger kvar på den lösa men det borde väl inte gö nåt?

USB
USB - Universal Serial Bus, är en icke leverantörsbunden standard som utvecklades 1995. Flera stora aktörer ligger bakom standarden (Hewlett Packard, Compaq, Intel, mfl.). Finessen med USB är att man enkelt (Plug ´n play) skall kunna koppla in olika typer av periferienheter till ett lågt pris. USB stödjs idag av Windows 98, ME, 2000 och XP. NT4 stöder inte USB.

USB 1.1 (USB Basic Speed)
I praktiken är det standard på alla datorer (moderkort) idag. USB 1.1 stödjer 1.5 Mb/s och 12 Mb/s, vilket är en hastighet som är helt ok för tex. möss, tangentbord, digitala kameror, högtalare (audio), scanners, modem etc. Där snabbare överföringshastighet krävts har man varit hänvisad till tex. FireWire.

USB 2.0 (USB High Speed)
USB 2.0 antogs som standard april 2000. USB 2.0 är hela 40 ggr snabbare! Hastigheten för USB 2.0 är 480 Mb/s. I och med detta, är USB i likhet med FireWire också att lämplig för hårddiskar, DVD, CD-RW och multimediaapplikationer tex. Digital Video. USB 2.0 är helt bakåtkompatibel med USB 1.0/1.1 och fungerar dessutom med det gamla 1.0/1.1 kablaget.

Vad krävs för USB 2.0?
För att få tillgång till USB 2.0 krävs:
• Att du har en USB 2.0 kontroller, antingen inbyggt i moderkortet eller som instickskort (PCI).
• Att använd hub stödjer USB 2.0.
• Att den anslutna enheten stödjer USB 2.0.

Mvh/Mackee

Bra förklarat men jag vet fortfarande inte :lol Jag renderade ett klipp nu och inte ens då funkar det bra, och då ligger programmet på riktiga disken. Får gå tillbaka till 7.0 antar jag.

Det måste vara USB2 på den disken du har videoklippen på annars går det för slött ... hackar

När jag slog på disken nu så sa den att den går fortare med USB 2 så sökte den men det har inte jag... måste va det då. Men knasar det även om jag bara har klippen på lösa disken.

Rigge skrev:
När jag slog på disken nu så sa den att den går fortare med USB 2 så sökte den men det har inte jag... måste va det då. Men knasar det även om jag bara har klippen på lösa disken.

Då var jag kanske inte så fel på det....skriv vad du har för moderkort,Os, så kan jag svara på om du har usb2!!!

Det är en j---la skillnad på usb1 o 2(se ovan)det kommer inte funka med usb1
Programet tar tydligen rätt så bra på resurserna ändå, så då kan det bara bli skit.
Men som sagt, du kanske bara ska ändra i bios eller installera sp1 för att det ska funka!!
/Mackee

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...