Premiechock av Trygg Hansa!

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
En rubrik i den stilen hade nog Aftonbladet åstadkommit... :tungan

Fast nu är det positivt för min del! Jag hade en Kawa ZX-7R -97 för ca ett år sen som jag pröjsade ca 13000 kr/år hel/helår för. Nu är jag på jakt efter en sporthoj igen, och har en YZF1000R Thunderace -98 på gång. Gissa vad TH vill ha hel/helår?

6251 kr!

Som kuriosa kan jag nämna att Volvia ville ha drygt 6000 kr/år för min Volvo 245 -85...

:yoparty
 
Lurch skrev:
En rubrik i den stilen hade nog Aftonbladet åstadkommit... :tungan

Fast nu är det positivt för min del! Jag hade en Kawa ZX-7R -97 för ca ett år sen som jag pröjsade ca 13000 kr/år hel/helår för. Nu är jag på jakt efter en sporthoj igen, och har en YZF1000R Thunderace -98 på gång. Gissa vad TH vill ha hel/helår?

6251 kr!

Som kuriosa kan jag nämna att Volvia ville ha drygt 6000 kr/år för min Volvo 245 -85...

:yoparty


Japp ja e glad ja me busan kosstade 18 000 i fjol men "bara" 10 000 i år
 
TH är komplett rövknullade. Dom tar 14 lopper för halv/hel på min maskin. Eller är den så jääääla mycket fränare än din ?

//P

Lurch skrev:
En rubrik i den stilen hade nog Aftonbladet åstadkommit... :tungan

Fast nu är det positivt för min del! Jag hade en Kawa ZX-7R -97 för ca ett år sen som jag pröjsade ca 13000 kr/år hel/helår för. Nu är jag på jakt efter en sporthoj igen, och har en YZF1000R Thunderace -98 på gång. Gissa vad TH vill ha hel/helår?

6251 kr!

Som kuriosa kan jag nämna att Volvia ville ha drygt 6000 kr/år för min Volvo 245 -85...

:yoparty
 
Last edited:
Jag fick också en glad överraskning nu i veckan.
För ungefär en månad sedan köpte jag en "ny" hoj, en 86:a GSXR750.
Kollade med TH vad den skulle kosta att halvförsäkra, 4600:-/år sa dom.
Då ringde jag till Folksam och ställde samma fråga, 3300:-/år svarade dom.
Det var väl inga fantasipriser direkt men ganska dyrt för en så gammal hoj.
Igår ringde jag TH igen, och efter att ha lämnat fordons- och personuppgifter kom den glada överraskningen, nu vill dom helt plötsligt bara ha 1339:-/år för en halvförsäkring. Gissa vart jag tecknade försäkringen :tummenupp
 
Trygg hansa ville ha 5900:- för min hoj fram tills september. Lätt billigast för mig. Halvförsäkring. Ger ett snitt på 850/månaden. Närmast var folksam som ville ha 1211:-/månad. Så kan jag ställa av och på hur mycket som helst.
 
Fixade påställning & försäkring i måndags. Förre året hade jag helförsäkring men bytte till halvförs./helår i år..
4200:-
Jag är 30, körkort 5 år..
 
Ja, men så skiljer sig du och jag en himla jävla massa från varandra. Som natt o dag också. Näe, TH har precis NOLL trovärdighet. Kasta bort livbojjen säger jag.

Hagster skrev:
Trygg hansa ville ha 5900:- för min hoj fram tills september. Lätt billigast för mig. Halvförsäkring. Ger ett snitt på 850/månaden. Närmast var folksam som ville ha 1211:-/månad. Så kan jag ställa av och på hur mycket som helst.
 
Lurch skrev:
En rubrik i den stilen hade nog Aftonbladet åstadkommit... :tungan

Fast nu är det positivt för min del! Jag hade en Kawa ZX-7R -97 för ca ett år sen som jag pröjsade ca 13000 kr/år hel/helår för. Nu är jag på jakt efter en sporthoj igen, och har en YZF1000R Thunderace -98 på gång. Gissa vad TH vill ha hel/helår?

6251 kr!

Som kuriosa kan jag nämna att Volvia ville ha drygt 6000 kr/år för min Volvo 245 -85...

:yoparty

Hehe... ja skulle få betala 49.000:- hos TH för min..... :huvet

6251:- finns ju inte.... :4skrika
 
TH har ju tydligen skippat sitt gamla system. Dom har bl.a. splittat KL7 till 4 olika.
Infört fler "bedömningspunkter" (vad det nu brukar kallas... Skit samma) etc...
Vart också minst sagt glatt överraskad av deras premier. Kollade i höstas lite lätt
då ville Folksam som då var billigast ha 600:-/mån för trafik. Nu vill TH ha
2200:-/år för trafik och +600 för halv. Vad välja? Hmm... :D


PS. Lång, sen lunch på jobbet tillsammans med Bike och en artikel under näsan. DS. :hihi


Edit: 49000:- var ju inte alls tossigt! Hahaha! Kör hårt! :yoparty
 
Lurch skrev:
... ...YZF1000R Thunderace -98 på gång. Gissa vad TH vill ha hel/helår? 6251 kr!

Som kuriosa kan jag nämna att Volvia ville ha drygt 6000 kr/år för min Volvo 245 -85... :yoparty
Volvo 245 -85 e enna jäkla farliga/dyra bilar :D
/F.
 
Men vad får ni för pengarna på TH tror ni?

Händer det något så är TH först med att meddela att den försäkring du tecknat inte gäller just för den typen av olycka du råkade ut för..
Eller om det var mörkt ute när dom snodde din hoj!

Var beredda på att kriga för att få ersättning när det händer något!!!! :mad:
 
Billigt

Fick halvförsäkring helår 2918 kr på min 750 zxr-92 är 23 och har inte kortet än, blev chockad hade räknat med mer. Dom andra ville ha mellan 6 och 7 tusen och länsförsäkringar ville ha 12000kr. Nu kan man köpa lite annat roligt för pengarna
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top