Premie Zx7r och Cbr900rr (96)

Nut's

BADASS MOTHERFUCKER
Gick med
11 Dec 2005
Hoj
BMW S1000rr
Hej har bestämt mig för att gå ur crossträsket såhär lagom till vintern och har tittat runt lite på hojar och då kommit fram till att Zx7r och cbr900rr av årsmodel 96 är rätt så sjysta hojar för att ha några år på nacken, och nu kommer jag till det tråkiga, det är nämligen försäkringen....
så undrar om någon har koll på hur dom ligger till i premien :)

tacksam för svar :tummenupp

ZX7R är väl en av de billigaste sporthojarna att försäkra som jag förstått det. Jag gav ca 7k hel/hel för min på Dina försäkringar med möjlighet att ställa av/på som man ville. Då hade jag bara haft mc-kort i 1 år.

Tjena!

Hade en CBR900-97. Den betalade jag 4500:- trafik/halvår hos Länsförsäkringar. Är 23år och bor i Åkersberga, (Stockholm). Inte värt att ha mer än trafik på en tio år gammal hoj som inte är värd mer än 40k. För övrigt kan jag varmt rekomendera en blade. En grym hoj som fortfarande hänger med nyare hojar.

26 år, man, Landskrona centrum. Körkort sedan 1997. CBR900RR -96 på billigaste bolag (Folksam) kostar 6700 kr/år i trafik efter höjningarna, jag är på lut åt att skaffa en mindre hoj.

Jag betalar efter höjningen 8400 lite drygt om året i halvförsäkring hos trygg hansa, har dock inte orkat forska så mycket bland de olika bolagen. Jag är för övrigt 21, tog kortet för 5-6 månader sedan och bor i malmö.
(Trygg Hansas försäkringar grundar sig inte heller på hur länge du har haft körkortet bör väl tilläggas.)

Mvh. Jens

2600 kr helförsäkring / år på min ZX7R! Detta efter höjningen också.

Gå in på motsvarigheten "price runner" om försäkringar (minns inte vad den heter) men sök den i Webben..lyckatill
MH

Jag har en thunderace yzf 1000 -98 som jag bet 3800 halv helår Folksam då har jag gått broms/kuvteknikkurs genom smc på rörken uppsala innan betalade jag 3300k trygg-h trafik helår

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT