premie på sp1,996 lr 748

deam

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2003
Hoj
KTM 525 EXC-03
har nu kört en triumph TT600 i två år, och vill nu byta upp mig till något större och då med två cylindrar.. Honda sp1,ducati 996 lr 748 e dom jag vill ha. någon som vet ungefär vad försäkringspremien kan ligga på? jag e 26 år...

Det går inte att säga vad en försäkring skulle kosta för dig. Det enda sättet är att ta reda på ett regnr och börja ringa runt till de olika bolagen. Det är många faktorer som spelar in när det gäller premien, t.ex. ålder, var du bor, hur länge du haft körkort m.m.

Helförsäkring,kanske 18-40 000/år.
Köp en risig hoj och fixa iordning är mitt tips,en krockad ma0 som du kan köra trafikförsäkring på:=)
Lycka till och sök andra trådar.

Ja du, det enda rätta är att fixa lite regnr på sådana hojar och ringa runt till varenda bolag. Försäkringspremier på motorcyklar är ett av dom större mysterierna här i världen. Rena lotteriet om du frågar mig. Men dom hojarna du nämner är förmodligen bland dom billigare av sporthojarna att försäkra.

Mr Mac skrev:
Det går inte att säga vad en försäkring skulle kosta för dig. Det enda sättet är att ta reda på ett regnr och börja ringa runt till de olika bolagen. Det är många faktorer som spelar in när det gäller premien, t.ex. ålder, var du bor, hur länge du haft körkort m.m.

jo förstod nästan det men har inte inte fått tag i några regnr, bara ett till en 996 nu, ska ringa om den, så reg nr om nån har tack :)

Deam du har pm...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...